Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçer Kariptaş, Füsun
dc.contributor.authorAkant, Melis
dc.date.accessioned2020-12-04T14:26:36Z
dc.date.available2020-12-04T14:26:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89099
dc.description.abstractAlışveriş merkezleri açıldıkları bugünden yana çok büyük ilgi görmüşler, dünyada olduğu kadar ülkemizde de hızla gelişmişler ve sosyal yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmişlerdir. İlk alışveriş merkezlerine ve bugün yapılanlara bakıldığında aradaki fark oldukça fazladır. Zaman içerisinde yapıların ve sosyal hayatın değişmesiyle birlikte istekler artmış ve alışveriş merkezlerinin yapılarında büyük değişimler meydana gelmiştir. Yapılan bu çalışma ile alışveriş merkezlerinde tasarım kriterlerinin neler olduğu ve nasıl tasarlanması gerektiğine dair ışık tutmaktadır.Bu yapılan çalışmaya göre;Birinci bölümde; Konunun amaç ve yöntemi yani çalışmaya konu olan fikir ve düşünceler açıklanarak konuyla ilgili gelişmelerin ortaya çıkarılması ve çözüm önerileri getirmek amaçlanmıştır.İkinci bölümde; Mekan ve mekan olgusunun ne olduğu, iç mekanda dikkat edilmesi gereken hususlar ve kavramlar ve iç mekanın aydınlatma ile olan bağlantısı açıklanmıştır. Üçüncü bölümde; Alışveriş, tüketim ve ihtiyaç kavramlarının ne olduğu, tüketim kültüründeki değişimler, alışveriş olgusunun mekanlaşma süreci ve gelişimi ele alınmış. Ticaretin tarihinin yanı sıra alışveriş merkezlerinin tür ve özellikleri açık bir şekilde irdelenmiştir.Dördüncü bölümde; Alışveriş merkezlerinin tarihi Türk ve Dünyadaki alışveriş merkezleri, Türkiye'de alışveriş merkezlerindeki genel yapısı açıklanmış ve İstanbul'daki alışveriş merkezlerinden örnekler sunulmuştur. Ayrıca akıllı teknolojinin ne olduğu, akıllı binalarda nasıl kullanılması gerektiği ve alışveriş merkezlerinde akıllı teknoloji uygulamalarının müşteriler bakımından faydaları günümüzden örnekler verilerek açıklanmıştır.Beşinci bölümde; Bu bölümde bir alışveriş merkezi yapılmak istendiğinde hangi tasarım kriterlerinin neden ve ne niçin bulundurulması gerçeği örneklerle açık bir şekilde ifade edilmiştir.
dc.description.abstractShopping centers as soon as they saw the very great interest, since it is in the world today, in our country also quickly became an integral part of our lives and highly evolved social. Looking at the difference of the first shopping centers and what they did today. Over time with the changing social structures and life along with requests has increased and occurred in large changes in shopping malls. This work is going on and how the design criteria, with shopping centers should be designed.According to this study;In the first section; The purpose of the topic and the subject of ideas and thoughts, describing working method that is relevant to developments aimed at uncovering and bring solutions.The second section; What is the phenomenon of space and place, matters to be considered, and the Interior concepts and describes the connection with the interior lighting.In the third section; What are the concepts of need, shopping, consumption and consumption culture changes, discussed the development of the phenomenon of mekanlaşma process and shopping. In addition to shopping centers in the history of the genre and features of trade clearly scrutinized.The fourth section; Shopping centers and malls, historical Turkish and World general structure described shopping centers in Turkey and İstanbul on what technology is Also smart shopping centers presented examples, how to use the smart buildings and shopping centers in terms of giving the customers the benefits of smart technology applications present examples.The fifth section; When prompted for a shopping center in this section are to be made which design criteria for why what has been a clear expression of the truth why consider examples.The sixth section; Turkey and World shopping centers design criteria are evaluated and examined with examples. The Grand Bazaar and the modern sense, Turkey's first shopping mall Galleria of similar design criteria are discussed.In this thesis study, today's shopping centers which have the design criteria, and what can be done, and this benefits the consumer and to other users of the criteria have been determined.Keywords: Design, criterion, the venue, shopping mall, smart technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAlışveriş merkezlerinde tasarım kriterleri
dc.title.alternativeInvestigation of design criteria in shopping centers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10046139
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid389626
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineİç Mimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess