Show simple item record

dc.contributor.advisorBostan, Sedat
dc.contributor.authorAras, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-04T14:17:03Z
dc.date.available2020-12-04T14:17:03Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88885
dc.description.abstractÖrgütler, rekabet avantajı kazanabilmek amacıyla uygulanan personel güçlendirme yönetimi, modern yönetim ve örgüt uygulamaları arasında önemi giderek artan bir yapılanma biçimi olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu araştırmada, turizm sektörü içerisinde yer alan otel işletmelerinde personel güçlendirme yaklaşımlarından biri olan güçlendirici liderlik yaklaşımının uygulanma oranı, kemer bölgesinde yer alan beş yıldızlı oteller baz alınarak incelenmiştir. Araştırma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda, Literatürde yer alan kavramlar açıklanmıştır. İkinci kısımda ise anket çalışmasıyla elde edilen güçlendirici liderlik davranışlarının uygulanma derecesine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Araştırma ölçeği, geçerlilik ve güvenirlilik analizleriyle test edilerek uygunluğu saptanmıştır. Araştırmanın evrenini Antalya ili Kemer ilçesinde bulunan turizm işletme belgesine sahip otuz sekiz tane beş yıldızlı otelin çeşitli departman ve kademelerinde çalışmakta olan müdür, şef ve diğer otel personelleri oluşturmaktadır. Araştırmada toplam on yedi otelin personeli tarafından doldurulmuş 373 adet anket değerlendirilmeye alınmış olup, sonuçlarının değerlendirilmesinde demografik özellikler; sorulan sorular için ise frekans dağılımlarıyla, hipotezlerin test edilmesi amacıyla t testi ve varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Araştırma sonrasında Kemer bölgesindeki beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışanlara güçlendirici liderlik davranışları uygulanmış olup bu uygulama sonucunda turizm eğitiminin, ön lisans veya lisans eğitimi almanın, mesleki deneyiminin, kişisel gelişim-mesleki eğitim programlarına katılmanın ve yabancı dil bilgisine sahip olmanın personel güçlendirme açısından oldukça önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır. Kurumda çalışma süresinin ise personel güçlendirmeye dair herhangi bir etkisinin söz konusu olmadığı anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Personel Güçlendirme, Liderlik, Turizm, Hizmet Sektörü, Otel İşletmeleri.
dc.description.abstractIn order to gain a competitive advantage, organizations are considered as one of the important concepts among with employee empowerment strategy, modern management, and organization applications. In this study, it was researched that to what extent empowering leadership approach which is one of the employee empowerment strategies of the hotel managements in tourism sector was applied in five star hotels in Kemer district. The study consists of two parts. The concepts in the literature review part were explained in accordance with the literature. In the second part, situations related with the application of empowering leadership behaviors were tried to be defined through a questionnaire method. The research scale was tested through validity and reliability tests and found to be suitable. Regarding the population of the study, managers, supervisors, and hotel employees working in 38 five star hotels with a tourism establishment license in Kemer district, Antalya were selected. Concerning the sample of the study, 373 questionnaires gathered from 17 hotels were evaluated; frequency distribution analysis and hypothesis tests ( t test and ANOVA ) were applied for demographic features and other questions in the evaluation of results.As a result of the study, employees of five star hotels in Kemer district were applied empowering leadership behaviors. In addition to this, during the application of empowering leadership behaviors the importance of tourism education, having an associate or bachelor degree, professional experience, participation in personal development-vocational education programs, and a speaking foreign language has become prominent. Also, it was found out that working period has no effect on the empowering process. Key Words: Employee Empowerment, Leadership, Tourism, Service Sector, Hotel Managements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePersonel güçlendirme yönetiminde güçlendirici liderlik davranışları uygulaması: Kemer bölgesi beş yıldızlı otel işletmeleri örneği
dc.title.alternativeThe application of empowering leadership behaviors in employee empowerment strategy: Sample from five star hotel managements in Kemer district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmPersonnel empowerment
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmEmpowerment
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.identifier.yokid10000996
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344601
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess