Show simple item record

dc.contributor.advisorKoz, Bahadır
dc.contributor.authorDervişoğlu, Havva Nur
dc.date.accessioned2020-12-04T13:50:42Z
dc.date.available2020-12-04T13:50:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88055
dc.description.abstractGünümüzde pek çok sağlık sorununun, sağlıksız yaşam biçimiyle ilgili olduğu belirtilmektedir. Sağlıklı birey demek sağlıklı bir toplum demektir. Sağlıklı bir toplum oluşturmak için toplumdaki bireylere nasıl sağlıklı olunacağı hakkında bilgiler verilmesi ve bu bilgileri gerçek hayatta kullanımlarının sağlanması gerekmektedir. Bu da ancak, sağlık eğitimiyle mümkündür. Yapılan bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin duyu organlarında meydana gelen hastalıklarla ilgili bilgi düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Giresun il merkezi ve Bulancak ilçesinde bulunan 5 ortaokuldan toplam 430 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgiler Anketi ve Duyu Organlarında Meydana Gelen Hastalıklarla İlgili Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (One-Way Anova) yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Duyu Organlarında Meydana Gelen Hastalıklarla İlgili Sahip Oldukları Bilgi Düzeylerinin cinsiyet, yaşanılan yer, sosyo-ekonomik düzey, anne ve babanın eğitim durumu, öğrenim gördükleri okul türü, bulundukları sınıf düzeyleri ve destek eğitimi alıp almama özelliklerine, fen dersinden sıkılıp sıkılmama durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin Fen Bilimleri dersini sevme durumlarına göre ve Fen Bilimleri dersinde zorlanma durumlarına göre başarı puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractNowadays, it is stated that most of the health issues are related to unhealthy living styles. A healthy individual means a healthy society. In order to create a healthy society, individuals should be briefed about how to stay healthy and the ways to apply these in real life should be provided. Thus this is only possible with health education. The study investigates secondary school students' knowledge about sense organs. Survey method was used in this research. Research was carried out in Giresun and Bulancak in the academic year 2013-2014. The sample of the research is a town in the District of Giresun, Giresun province Centre and simulate Bulancak County and in a total of 5 secondary schools studying 430 students creates. Personal information developed by the researchers to collect data survey and sensory organs disease occurring in the achievement test. At the data analysis was used arithmetic average standart deviation of data, t-test, one way Anova, such methods and techniques. As a result of the research students sense organs to which they have knowledge about the disease from occuring in the levels of sex, where she lives, socio economic level, mother and father education, enrolled in school type, according to their grade levels according to state whether training support and getting bored in science lesson or not were found to differ significantly. It's seen that, it does not have any significant difference between scores of success that students like to study science and technology according to their status and science and technology lesson strain according to their status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin duyu organlarımızda meydana gelen hastalıklarla ilgili bilgi düzeylerinin ölçülmesi(Giresun ili örneği)
dc.title.alternativeMeasuring of primary school students' knowledge levels that is about illnesses occurs sense organs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10064753
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid406433
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess