Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Çakır, Çiğdem
dc.contributor.authorÖzer, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-04T13:46:38Z
dc.date.available2020-12-04T13:46:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87916
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Teknoloji Destekli Araştırma-Sorgulamaya Dayalı fen öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin `Fiziksel Olaylar: Işık ve Ses` ünitesindeki kavramsal anlamaları ve sorgulamaya yönelik tutumlarına etkisinin araştırılmasıdır. Çalışma basit deneysel yönteme göre yürütülmüştür. Çalışma, Giresun ilinin bir ilçesinin merkezinde bulunan ortaokulun 6. sınıfında okuyan toplam 16 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Işık ve Ses Kavramsal Anlama Testi, Sorgulama Tutum Ölçeği ve Işık ve Ses olaylar durumlar hakkında mülakat ve öğretim süreci ile ilgili görüşme formu kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Nicel veriler ise, SPSS programında Wilcoxon İşaretli sıralar testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışmada teknoloji destekli araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkili olduğu, sorgulamaya yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratmadığı görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarından yola çıkarak bu araştırmadan farklı olarak; farklı yaklaşımların teknoloji ile birleştirilerek öğrencilerin akademik başarı, derse yönelik tutum, teknolojiye yönelik tutum gibi farklı yönlerine etkisinin araştırılması, teknoloji destekli araştırma-sorgulamaya yönelik farklı teknolojiler kullanılarak ders planlarının hazırlanmasına yönelik araştırmaların yapılması önerilebilir.
dc.description.abstractThis study is aiming at investigating the effects of attitudes on conceptual understanding and inquiry attitudes of pupils in the 6th class on the subject sound and light. This study is carried out according to the pre-experimental research method. Sample of this study is performed on 16 pupils that have attended in 6th class in a county center of Giresun city. As data collection tool; conceptual understanding test, inquiry attitude scale and Sound and Light interview about events and cases and semi-structured interview on teaching process form are used in this study. Qualitative datas are analyzed being used descriptive analysis method. Quantitative datas are analyzed being used Wilcoxon signed ranks test in programme SPSS 15:00 as well. It is seen that inquiry-based learning approach has been effective on conceptual understanding and has also been seen no significant differences on inquiry attitudes of pupils. Apart from this study, the results of the study state us being research for the pupils on different views such as academic achievement, attitudes on lesson and technology by combining different approaches with technology, being done studies using different technology intended for researching and questioning to prepare lesson plan are recommended.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeknoloji destekli araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin etkililiğinin değerlendirilmesi: Işık ve ses örneği
dc.title.alternativeEvaluation of effect of technology supported inquiry based science teaching: Light and sound example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuided inquiry teaching
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmSocratic questioning
dc.identifier.yokid10242084
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546014
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess