Eğitim fakultesi mezunu olan ve olmayan öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterliliklerinin karşılaştırılmasına yönelik bir çalışma
dc.contributor.advisor | Koç, Nizamettin | |
dc.contributor.author | Aydin, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:33Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86757 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinden mezun olan öğretmenlerle eğitim fakülteleri dışındaki fakültelerden mezun olup öğretmen olarak atananların, ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterliliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma grubu Ankara İli Etimesgut İlçesi sınırlan içinde yer alan ilköğretim ve ortaöğretim kurumlannda görev yapmakta olan 260 öğretmenden oluşmuştur. Öğretmenlerin okullarda öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme davranışları, araştırmacı tarafından geliştirilen ÖDYDF adlı araçtan elde edilen veriler üzerinden saptanmıştır. Bilgi formu üç bölümde yer alan toplam 29 madden oluşturulmuştur. Verilerin analizinde çift yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, bitirilen fakültenin, ölçme ve değerlendirme yeterliliği üzerinde temel etkisi anlamlı bulunmuştur. Eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenlerle diğer fakülte mezunu olan öğretmenler arasında ölçme ve değerlendirme yeterliliği boyutunda eğitim fakültesi mezunu öğretmenler lehinde anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır. Hizmet yılı faktörünün tek başına ölçme ve değerlendirme yeterliliğini açıklamadaki etkisi anlamlı bulunmamış, bununla birlikte fakülte ve hizmet yılı faktörlerinin ortak etkisinin anlamlı olduğu bulunmuştur. 21-30 yıl arası hizmet süresine sahip olan eğitim fakültesi mezunlarının yine 21-30 yıl arası hizmet süresine sahip diğer fakülte mezunlanna göre daha fazla ölçme ve değerlendirme yeterliliğine sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Hizmet yılı değişkeni boyutunda ortaya çıkarı önemli bir sonuç f 11-20 yıl arası hizmet süresine sahip olan eğitim fakültesi mezunlarının 21-30 yıl arası hizmet süresine sahip diğer fakülte mezunlarına göre daha fazla ölçme ve değerlendirme yeterliliğine sahip olduklarının bulunmasıdır. Bu araştırmada, eğitim fakültesi mezunlarının diğer fakülte mezunlarına göre ölçme ve değerlendirme konusunda daha fazla yeterliliğe sahip oldukları görülmüş ve araştırma sonuçlanna göre probleme yönelik önerilerde bulunulmuştur. n | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of the present study was to compare measurement and evaluation competency of teachers graduated from education faculties, and teachers graduated from other faculties except education faculties. Research group included 260 teachers working in primary and secondary schools in Etimesgut at Ankara. Teachers' knowledge about measurement and evaluation of student performance was obtained through an information gathering instrument `Evalvation Form of Meosurement and Evalvation Competenay`(EFMEC), that was developed by the author. The instrument was composed of 3 parts including 29 items. For the analysis of data, two way Analysis of Variance was used. Results of the analysis revealed that the faculty from which the teachers graduated had a statistically significant effect on their measurement and evaluation competency. In terms of mesurement and evaluation competency dimension, teachers who graduated from education faculties were in advantageous position to teachers who graduated from other faculties. As another variable, seniority year, did not show difference in contex of self -evalutions of teachers, assesment competencies. However, faculty and service year together was found to have a significant interaction effect on measurement and evaluation competency. It was found that, teachers graduated from education faculties, who had seniority year of 21-30 were significantly showed more competent self -evalutions than teachers graduated from other faculties, who had year of 21-30. Moreover, another considerable result of seniority year variable was that; teachers graduated from education faculties, who had seniority year of 11-20 were significantly more competent than teachers graduated from other faculties, who had seniority year of 21-30. Results of the study indicated that, graduates of education faculties were more competent at measurement and evaluation qualification than graduates of other faculties, and depending on the findings, suggestions were made for the problem of the education system. Til | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakultesi mezunu olan ve olmayan öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterliliklerinin karşılaştırılmasına yönelik bir çalışma | |
dc.title.alternative | A Research that compares measurement and evaluation competency of teachers, graduated from education faculties, and teachers graduated from other faculties except for education faculties | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 103331 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 100182 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |