Çevreci toplumsal hareketler ve halk eğitimi (Bergama örneği)
dc.contributor.advisor | Miser, Rifat | |
dc.contributor.author | Leloğlu, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:27Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86754 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÇEVRECİ TOPLUMSAL HAREKETLER VE HALK EĞİTİMİ (BERGAMA ÖRNEĞİ) Leloğlu, Ebru Yüksek Lisans, Halk Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Rıfat Miser Haziran 2001, 100 sayfa Bu araştırma, Bergama'daki çevreci toplumsal hareketinin başarısında önemli rolü olduğu gözlenen çevre için halk eğitimi etkinliklerinin özelliklerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma niteliksel bir çalışmadır. Veriler, Bergama çevre toplumsal hareketine etkin biçimde katılanlardan toplanmıştır. Bu amaçla derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada 11 'i köy komitesi üyesi, 5'i köy dışında yaşayan yerel önder olmak üzere toplam 26 kişiyle görüşülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular, Bergama çevreci toplumsal hareketinin gelişiminde ve başarısında bilginin önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Bergamalı köylülerin bu bilgiye erişimi ise çevre için halk eğitimi etkinlikleri yoluyla gerçekleşmiştir. Gerçekleştirilen halk eğitimi etkinliklerinde çeşitli öğrenme yönteminin kullanıldığı, yerel önderlerden ve dış desteklerden yararlanıldığı, öğrenmenin eylemi desteklediği görülmüştür. öte yandan Bergama çevreci toplumsal hareketine katılımında, katılanlar için eğitsel sonuçlara yol açtığı bulunmuştur. Hareket katılanların özgüvenlerini, çevre duyarlığını, yurttaşlık ve demokrasi bilincini geliştirici etki yapmıştır. vıı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT ENVIRONMENTALIST SOCIAL MOVEMENTS AND ADULT EDUCATION (BERGAMA CASE) Leloglu, Ebru Ankara University, Institute of Educational Sciences Graduate Program, Master, Adult Education Branch Advisor: Assoc. Prof. Rifat Miser June, 2001; 100 pages. This study have been carried out to define specifications of adult education activities for environment which is observed that played an significant role on the success of environmentalist social movement in Bergama district. This study is qualitative. Data have been gathered from actively participants to environmentalist social movement by deeply interviews. In this inquiry, it has been interviewed with 26 persons totally, include 11 members of village committee, 5 of living outside of village as local leader and others active participants. Findings from the research show that information has been played an important role on the development and success of environmentalist social movement. Villagers from Bergama have reached information by adult education activities for environment. It has been seen that using different learning methods, getting help from local leader and outside supporters, and being informed increased participation to the action. In another side, it has been found to participate to environmentalist social movement in Bergama have led to educational results for participants. Movement has affected developmentally on such self- confidence of participants, environmental sensitiveness, civic and democracy consciousness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çevreci toplumsal hareketler ve halk eğitimi (Bergama örneği) | |
dc.title.alternative | Environmentalist social movements and adult education (Bergama case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Public education | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | İzmir-Bergama | |
dc.subject.ytm | Gold | |
dc.subject.ytm | Mining | |
dc.subject.ytm | Social movements | |
dc.identifier.yokid | 112044 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109094 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |