Okul öncesi eğitim kurumlarında kil çalışmaları (Ankara ili örneği)
dc.contributor.advisor | Çakır İlhan, Ayşe | |
dc.contributor.author | Canduran, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:23Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86752 | |
dc.description.abstract | ÖZET OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA KİL ÇALIŞMALARI (ANKARA ÖRNEĞİ) Canduran, Çiğdem Yüksek Lisans.Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Ayşe İlhan Çakır Mayıs 2002, 86 sayfa `Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Kil Çalışmaları` adını taşıyan bu çalışma; okul öncesinde çocuğa verilen sanat eğitimi içinde kil eğitiminin yeterince yer almaması, okulların ve eğitimcilerin bu konuya yeterli ilgiyi göstermedikleri düşüncesinden yola çıkılarak yapılmaktadır. Çocuğun yaratıcılığını, fiziksel ve duygusal gelişimini destekleyerek arttırdığı düşünülen kil eğitiminin, okul öncesi eğitim programlarında yer almasının gerekliliğini vurgulamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini 2001-2002 eğitim- öğretim döneminde eğitim veren Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kreş ve Gündüz Bakımevlerine bağlı 178, Fabrika ve diğer işyerlerine bağlı 112, özel (Milli Eğitim Bakanlığı İzinli) 35, toplam 325 okul öncesi eğitim kurumu oluşturmuştur. Araştırma kapsamı içinde 58 okul öncesi kurumda kil eğitimi veren okul tespit edilmiş ve hazırlanan anket kil eğitimi veren eğitimcilere uygulanmıştır. İçeriğinde eğitim ve mesleki bilgilerin yanı sıra, okulun teknik donanımı, velilerin kil eğitimi hakkında görüşleri olan 17 soruluk bir anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bilgiler SSPS programında çözümlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim veren öğretmenlerin yeterli kil eğitimi almadıklarını, kil eğitimi veren kurumlarda malzeme, araç ve mekan sorunlarının olduğu, kil eğitimi alan öğrencilerin ailelerinin kil çalışmaları hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı ve sonuçta okul öncesi eğitim kurumlarında kil çalışmalarının yeterli olmadığı saptanmıştır. II | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The following study is about the 'Importance of Working with Clay(Clay education) in Pre-School'.Its objective is to prove the negative impact of low amounts of art education in pre-school children, their teachers and their schools. It aims to support the thesis, that education which includes working with clay, positively affects the creativity, and the physical as well as the emotional development of a child. The study took place in the school year of 2001-2002 within the scope of 178 Social institutions, 112 factories and other workplaces, 35 Special schools, and a total of 325 pre-schools, under the Ministry of Social Services and Childrens' Protection SErvices. It focused upon 58 pre-schools and their teachers whom implemented clay education. A 17 question survey was conducted to collect information regarding education and professional training;the appropriate infrastructure for clay work at the schools; as well as the views of guardians on this type of education. The results were assesed using the SSPS program. The findings have shown that teachers have not received sufficient training on regarding clay, and that those schools who give such education lack the space and the equipment. Lastly the study proved that the parents of the children also didn't hake enough education about the importance of such arts education, specifically on clay. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim kurumlarında kil çalışmaları (Ankara ili örneği) | |
dc.title.alternative | Importance of working with clay (clay education) in pre-school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Clay | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 118649 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117517 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |