Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme ilkelerinin önem ve uygulama düzeylerine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ölçme vedeğerlendirme ilkelerine dayalı sınıf içi uygulamalara verdikleriönemi ve bu uygulamaları gerçekleştirme sıklıklarını, çeşitlideğişkenler bakımından, kendi algılarına göre saptamaktır. Buçalışmanın araştırma grubunu, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında,Aksaray ilinde düzenlenen hizmet içi eğitim seminerine katılan 236sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacıtarafından geliştirilen 30 maddelik anketle sağlanmıştır.Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme ilkelerine dayalıuygulamaları gerçekleştirmedeki sıklık düzeyleri ve bu uygulamalarailişkin önem düzeyleri yüzde ve frekanslarla ifade edilmiş,öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin önemve sıklık düzeyleri ile cinsiyet, hizmet süresi, mezun oldukları bölümve sınıf mevcudu değişkenleri arasındaki ilişki, Cramer V katsayısıile saptanmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerininçoğunluğunun ölçme değerlendirme ilkelerine dayalı uygulamalaraönem verdikleri, ancak bu uygulamaları eğitim öğretim sürecinde,önem verdikleri düzeyde gerçekleştirmedikleri saptanmıştır. Bazıuygulamalar haricinde, sınıf öğretmenlerinin ölçme vedeğerlendirme uygulamalarıyla, cinsiyet, hizmet süresi, mezunolunan bölüm ve sınıf mevcudu değişkenleri arasındaki manidar birilişki bulunmamıştır. The aim of this research is to determine primary school teachers?frequency and importance level in application of measurement andevaluation principles according to their own perceptions. 236 primaryschool teachers who were attending inservice training program inAksaray in 2006-2007 academic year were involved in this research. Thedata was collected with a questionnaire of 30 items. Primary schoolsteachers? frequency and importance level of applying the principles ofmeasurement and evaluation were reported by frequency andpercentages. The relationship between the variables-relationship ofteachers? importance and frequency level of applications ofmeasurement and evaluation with gender, years of experience in publicsector, the department they graduated and the number of classessthey attended- were determined with Cramer V coefficient. According tothe findings, most of the teachers pay attention to the applications ofmeasurement and evaluation principles. However, they do not usethese applications as much as they consider them as important. Exceptfor some applications, there is no significant relationship between thevariables; primary school teachers? applications of measurement andevaluation , and gender, years of experience in public sector,department they graduated and the number of classes they attended.
Collections