Ayrıntılama kuramına göre hazırlanan materyallerin yabancı dil öğreniminde öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Bayir, Şafak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:47:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:47:10Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85619 | |
dc.description.abstract | Arastırmanın genel amacı ?ngiliz dili öğrenimine iliskin AyrıntılamaKuramı (AK) çerçevesinde gelistirilen materyallerin öğrencilerin basarılarıüzerindeki etkisini incelemektir.Arastırmada 3x3'lük (2 faktörlü) bir karısık desen (split-plot)kullanılmıstır. Arastırma kapsamında gelistirilen basarı testinin çalısma grubuüç ayrı devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve örgün öğretimedevam eden toplam 443 (n=188, n=176 ve n=79) öğrenciden olusmaktadır.Arastırma kapsamında gerçeklestirilen deneysel islemin çalısma grubu birdevlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve örgün öğretime devam edentoplam 112 öğrenciden olusmaktadır. Arastırma kapsamında gelistirilen`?ngiliz Dilindeki Edatların Kullanımına ?liskin Basarı Testi` ile `MateryalDeğerlendirme Anketleri` veri toplama araçları olarak kullanılmıstır.Arastırmanın amacı doğrultusunda, ?ngiliz dilindeki edatların kullanımınailiskin ?Basılı Materyal` ile ?Çokluortam Materyali` gelistirilmistir ve deneyselislemlerin uygulanmasında kullanılmıstır. Deney 1 Grubu basılı materyaller,Deney 2 Grubu çokluortam materyalleri ve Kontrol Grubu varolan materyallerile öğrenimlerini gerçeklestirmistirler ve bu süreç yaklasık 4 hafta sürmüstür.Verilerin analizinde iliskisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi (One-Way ANOVA), tek faktörlü kovaryans analizi (One Factor ANCOVA), frekans(f) ve yüzde'den (%) yararlanılmıstır.vAK çerçevesinde gelistirilen basılı materyaller ile öğrenim görenöğrencilerin sonteste iliskin basarı düzeylerinin, var olan materyaller ileöğrenim gören öğrencilerin sonteste iliskin basarı düzeylerinden daha yüksekolduğu belirlenmistir. Ayrıca, AK çerçevesinde gelistirilen basılı materyaller ileöğrenim gören öğrencilerin kalıcılık testine iliskin basarı düzeylerinin,çokluortam materyalleri ve var olan materyaller ile öğrenim gören öğrencilerinkalıcılık testine iliskin basarı düzeylerinden daha yüksek olduğu belirlenmistir.AK çerçevesinde gelistirilen basılı materyaller, çokluortam materyallerive var olan materyaller ile öğrenim gören öğrencilerin öntest puanlarına göredüzeltilmis sontest puan ortalamaları arasında anlamlı bir farkbelirlenmemistir. AK çerçevesinde gelistirilen basılı materyaller, çokluortammateryalleri ve var olan materyaller ile öğrenim gören öğrencilerin öntestpuanlarına göre düzeltilmis kalıcılık testi puan ortalamaları arasında daanlamlı bir fark belirlenmemistir.Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Destekli Dil Öğrenme, ?ngiliz Dili, MateryalGelistirme, Ayrıntılama Kuramı, Eğitim Teknolojisi. | |
dc.description.abstract | The general aim of the research is to examine the effects of materialsprepared within the framework of Elaboration Theory (ET) on achievement ofstudents in English language learning.3x3 (2 factors) Split-plot mixed design was employed within theresearch. The study group of the achievement test developed within thescope of the research consists of totally 443 undergraduate students enrolledin formal education in three different state universities (n=188, n=176 andn=79). The study group of the experimental process within the scope of theresearch consists of totally 112 undergraduate students enrolled in formaleducation in a state university. ?Achievement Test on English Prepositions?and ?Material Evaluation Questionnaires? developed within the scope of theresearch were utilized as data collection instruments. Within the scope of theresearch, ?Printed Material? and ?Multimedia Material? were developedrelated to the use of prepositions in English language and they were utilizedin the application of experimental processes. Printed materials were utilizedby Experimental Group 1, multimedia materials were utilized by ExperimentalGroup 2 and existing materials were utilized by Control Group within learningsettings and this process lasted approximately 4 weeks. One-way ANOVA,One Factor ANCOVA, frequency (f) and percentage (%) were utilized in theanalyses of the data.viiIt was found out that the post-test achievement levels of studentsreceiving instruction with printed materials developed within the framework ofET is higher than the students receiving instruction with existing materials.Moreover, it was found out that the retention-test achievement levels ofstudents receiving instruction with printed materials developed within theframework of ET is higher than the students receiving instruction withmultimedia materials and existing materials.It was found out that there is no statistical significance between thepost-test mean scores corrected according to pre-test scores of studentsreceiving instruction with printed and multimedia materials developed withinthe framework of ET and existing materials. It was also found out that there isno statistical significance between the retention-test mean scores correctedaccording to pre-test scores of students receiving instruction with printed andmultimedia materials developed within the framework of ET and existingmaterials.Keywords: Computer Assisted Language Learning, English Language,Material Development, Elaboration Theory, Educational Technology. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ayrıntılama kuramına göre hazırlanan materyallerin yabancı dil öğreniminde öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of materials prepared according to elaboration theory on academic achievement of students and retention of learning in foreign language learning | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Material development | |
dc.subject.ytm | Elaboration theory of instruction | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 463841 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 309517 | |
dc.description.pages | 319 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı |