Bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin iş doyumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin incelendiği bu araştırmada;Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin iş doyumu faktörlerinden iş ve niteliği, ödentiler, yönetim ve değerlendirme, gelişme ve yükselme olanakları, örgütsel ortama ilişkin tutumlarının cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bulunmaya çalışılmıştır.Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin motivasyon ve performans düşüklüğü gibi iş davranışlarına neden olan iş doyumu tutumlarının incelenerek, bu tutumların nedenlerine ve sonuçlarına ışık tutmak ve insan kaynakları yönetimi ve gelişimine katkıda bulunmaktır.Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye genelinde faaliyet gösteren 25 Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenler oluşturmuştur. Merkezler, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nden elde edilen bilgiler doğrultusunda belirlenmiştir. Araştırmaya 40 yönetici ve 195 öğretmen, toplam 235 kişi katılmıştır.Veri toplama aracı olarak; Prof. Dr. Ali BALCI tarafından geliştirilen İş Doyumu Ölçeği kullanılmış, ölçekte yer alan maddeler, Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin iş doyum düzeylerini belirlemeye yönelik olarak düzenlenmiştir. Hazırlanan İş Doyumu Ölçeği'nde 34 (Otuz Dört) madde katılımcılara yöneltilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde, SPSS paket programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, iş doyumunun yönetim ve değerlendirme boyutunda erkek yönetici ve öğretmenlerin, kadın yönetici ve öğretmenlere göre iş doyumunun daha yüksek olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, iş doyumunun, iş ve niteliği, ödentiler, gelişme ve yükselme olanakları ile örgütsel ortam boyutlarında, katılımcıların yaş, cinsiyet, mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermediği ortaya çıkmıştır. This study aims to shed light on job satisfaction levels of administrators and teachers in the Science and Arts Centres (the SACs). It seeks to answer the question if there is a significant difference between the attitudes of administrators and teachers in the SACs about the job and its value, salary, administration and evaluation, opportunities of self-development and promotion, organizational setting; which are some of the job satisfaction factors, and the gender, age, educational background, and professional experience.The study examines the job satisfaction attitudes of administrators and teachers in the SACs, reflecting on their working behaviours such as lowness in motivation and performance. It traces the causes and effects of these attitudes, and aims to contribute to human resources administration and development.In terms of research methods, the research sample is composed of administrators and teachers working at twenty-five (25) SACs. The SaCs are listed in the light of information gained from the Special Education, Guidance and Counselling Services Head Office. In terms of these data, the total number of participants is two-hundred thirty-five (235); forty (40) as administrators and one-hundred ninety-five (195) as teachers.As to the data collection method, a scale is developed to define the job satisfaction levels of participants. Thirty-four items are included in this job satisfaction scale. SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) is used for the data analysis.In conclusion, job satisfaction of male administrators and teachers are at higher level comparing to job satisfaction of female administrators and teachers. The results bring out that job satisfaction does not differentiate distinctively in its value, salary, opportunities of self-development and promotion, and organizational setting in terms of the age, gender, Professional experience and educational background factors.Keywords: Job Satisfaction, the Science and Arts Centres, Gifted Education
Collections