Genellenebilirlik kuramında dengelenmiş ve dengelenmemiş desenlerin karşılaştırılması -intramuskuler enjeksiyon yapma istasyonu verileri üzerinde bir uygulama-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Tıp Fakültesi Yapılandırılmış Objektif Klinik Sınav'daki İntramuskuler Enjeksiyon yapma istasyonu verileriyle, puanlanan öğrenci sayısı aynı kalmak şartıyla puanlayıcıların her birinin birbiriyle eşit ve birbirinden farklı sayıda öğrenciyi aynı görevler doğrultusunda puanlamasıyla oluşturulmuş dengelenmiş ve dengelenmemiş desenlerle yapılan genellenebilirlik kuramı sonuçlarını karşılaştırmaktır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 öğretim yılı Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Yapılandırılmış Objektif Klinik Sınav'daki İntramuskuler Enjeksiyon istasyonuna giren birinci sınıf öğrencilerinden 240 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin ilgili istasyondaki performanslarının değerlendirilmesinde ise sekiz puanlayıcı kullanılmıştır. Araştırmada, puanlayıcıların her birinin araştırmaya katılan öğrencilerden sadece bir kısmını puanlamasıyla, öğrenci (ö) ve puanlayıcı (p) değişkenlerinin yuvalanmış, tüm öğrenciler için aynı olan görevlerin (g) ise bu değişkenlerle çaprazlandığı (ö:p) x g deseni dengelenmiş ve dengelenmemiş durumlara göre incelenmiştir.Puanlayıcıların her birinin birbiriyle eşit (dengelenmiş) ya da birbirinden farklı (dengelenmemiş) sayıda öğrenciyi puanlamasıyla oluşturulmuş desenlerle yapılan G çalışmaları sonucunda kestirilen varyans değerleri her iki desende de benzerlik göstermektedir. Ayrıca senaryolara göre toplam veri sayısı aynı olmak şartıyla dengelenmiş ve dengelenmemiş (ö:p) x g desenleri ile kestirilen güvenirlik katsayılarının her iki desende de birbirlerine yakın sonuçlar ürettiği tespit edilmiştir. This study aims to compare the results of the generalizability theory by employing the balanced and unbalanced designs that were formed by rating the groups of participant students, both equal and different in numbers, considering their performance on the same task provided that the number of the participating students stays the same.The study group of the research are 240 first year students, who have taken the Intramuscular Injection Station in the Structured Objective Clinical Test of the Medicine Faculty of Hacettepe University. Eight raters was employed in assessing the performances of the students in the station. With each rater scoring the performance of certain students, the nested situation of the student (s) and rater (r) variables was examined while the same tasks (t), the (s:r) x t design matched with these variables were studied based on unbalanced and balanced situations.The variance values retrieved from the G studies done by each rater?s rating the students equal in number (balanced) and those unequal in number (unbalanced) were found to be parallel in both designs. Morover, considering the G and Phi coefficients obtained from the senarios in the balanced and unbalanced (s:r) x t designs were observed to be close.
Collections