Öğretim elemanlarının İngilizce`de yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Türkiye`de Türkçe eğitim yapan üniversitelerin eğitim fakülteleri doktoralı öğretim elemanları üzerinde yapılan bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de bir öğretim elemanının akademik olarak ilerleyebilmesinin önkoşullarından birisi, ilgili yabancı dil sınavlarından geçer puan alabilmektir. Bu yabancı dil genellikle İngilizce olmaktadır. Bu bağlamda yürütülen bu betimselaraştırmanın amacı, Türkiye'deki Türkçe eğitim yapan üniversitelerin eğitim fakültelerinde görev yapan doktoralı öğretim elemanlarının İngilizce ile ilgili yaşadıkları sorunların ve kendi çözüm önerilerinin saptanılmasıdır.Araştırmanın verileri, 2608 kişiden oluşan evrenden çekilen ve 265 öğretim elemanından oluşan bir örnekleme uygulanan soru kağıdıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve ki-kareistatistik tekniğinden yararlanılmıştır. Açık uçlu sorulara verilen yanıtların çözümlenmesinde içerik çözümlemesi ve betimsel analiz teknikleri birlikte kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; eğitim fakültesi doktoralı öğretim elemanlarının yaklaşık dörtte üçü akademik yükselme dil sınavlarından geçerli puanı almış, dörtte biriyse geçerli puanı alamamıştır; aldıkları puanlar taban puançevresinde kümelenmektedir; İngilizce öğrenmeye ihtiyaç duymanın en önemli nedeni akademik yükselmedir; okumada daha az olmak üzere İngilizce konuşma, dinleme ve yazmada sorun yaşamaktadırlar ve bu sorunlar öğretim elemanlarınınözellikle akademik yaşamları üzerinde etkili olmaktadır. Öğretim elemanları İngilizce ile ilgili sorunlarını aşmak için yurtiçi ve yurtdışı özel kurslara katılma, özel ders alma ve bireysel çalışma gibi çeşitli yöntemlere başvurmaktadırlar. En fazla tercih ettikleriyöntem bireysel çalışmadır.Öğretim elemanlarının katıldıkları kurslarda içerik ve yönteme genellikle öğretici karar vermektedir. Oysa öğretim elemanlarının çoğunluğu içerik ve yönteme karar verilmesi sürecine katılmak istemektedirler. Öğretim elemanları İngilizceöğrenmek için kendilerine yurtdışında belirli bir dönem İngilizce öğrenim görme olanağı ve yurtiçinde üniversitelerce düzenlenecek hizmet-içi eğitim olanağı sağlanmasını önermektedirler. One of the prerequisites for an academic to be able to get academic promotion in Turkey is to obtain the required score in the foreign language exams. The language is usually English. In this context the aim of this descriptive study conducted is to find out the problems related to English faced by academics with doctoral degree working at education faculties of Turkish-medium universities in Turkey and their recommendations to solve their problems.The data of the study were obtained through a questionnaire applied on a sample of 265 people taken from the population consisting 2608 people. To resolve the data frequency, percentage, arithmetic mean and standart deviations were used as descriptive statistical techniques and chi-square statistical tecnique was used to analyse significant relations. The data obtained from open-ended qouestions were interpreted through content analysis and descriptive statistical analysis techniques.The findings obtained in the study showed that approximately three fourths of the academics were able to get a valid score to be qualified but one fourths of them were unable to get a valid score to be qualified in academic proficiency exams; their scores clustered around the base point for qualification; the most significant reason to learn English is to get an academic promotion; academics have problems in speaking, listening, reading and writing in English, but the problem in reading in English is less, and these problems affect particularly their academic lives. Academics apply various methods to overcome their problems in English such as attending private courses inland and abroad, receiving private tuition and studyingindividually. The most preferred method by them is studying individually.The instructor decides the content and methods to be used in thecourses the academics attend but most of them want to be a part of the process of determining the content and methods to be used. They recommend that they be provided the opportunity to study abroad for a certain period and in-service training opportunities to be organized within the country by universities.
Collections