dc.contributor.advisor | Gözütok, Fatma Dilek | |
dc.contributor.author | Özgür İnam, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:35:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:35:40Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84877 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2012-2013 eğitim öğretim yılında ilkokula başlayan 60-84 aylık çocuklara uygulanan uyum ve hazırlık çalışmaları programının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Uyum ve hazırlık çalışmaları programında uygulanmak üzere 12 haftalık etkinlikler planlanmıştır. Öğretmenler için kılavuz kitabı, öğrenciler için ise iki adet çalışma kitabı hazırlanmıştır. Öğrencilere gönderilen çalışma kitaplarından birincisinde boyama, resimleri yorumlama, çizgi çalışmaları gibi etkinlikler yer almaktadır. İkinci kitapta ise kes-kullan çalışmaları bulunmaktadır. Bu araştırmada, Türkçe, Hayat Bilgisi, Matematik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Müzik, Görsel Sanatlar başlıkları altında yansıtıcı değerlendirme yapılmış, programın öğrencilerin bilişsel, sosyal, fiziksel ve dil gelişimine uygunluğu değerlendirilmiştir. Çalışmada görseller, yönergeler ve etkinlikler de incelenmiştir. Elde edilen veriler düzenlenmiş ve aynı başlıklar altında yazılmıştır. Ayrıca programla ilgili 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde birinci sınıfta görevlendirilmiş 23 sınıf öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile gerçekleştirilen görüşmelerde uygulayıcı olan öğretmenlerin programa, öğrencilerin gelişim düzeyine uygunluğuna, içeriğine, eğitim durumlarına ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri alınmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin genel olarak programdan memnun olmadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, 72 aylık iiive üzerinde olan, okul öncesi eğitim almış çocuklar için 12 haftalık süreci `zaman kaybı` olarak değerlendirirken, 60-72 aylık çocukların henüz okul bilincine ulaşmadıklarını, etkinlikleri hep oyun olarak gördüklerini ve bir şeyler öğrenme çabasında olmadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca okulöncesi eğitim almadan gelen 60 aylık çocuklara, bu programın, okuma yazma için gerekli temel becerileri kazandırmak için yeterli olmadığı belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study is conducted for evaluation of the adaptation process which was applied to the 60-84 months old children who started to primary school in 2012-2013 academic year. To be applied in adaptation and preparation works program, 12 week-long activities were planned. A guidebook for teachers and two workbooks for students were prepared. First workbook which was sent to students includes activities such as painting, interpreting drawings, study of line drawing. There are cut-and-use activities in the second book. In this study, the reflective judgment was done under the titles of Turkish Language, Social Studies, Mathematics, Game and Physical Activities, Music and Visual Arts and the program's compatibility with students' cognitive, social, physical and linguistic development was evaluated. In this study, visuals, directions and activities were also examined. Collected data organized and written under same titles. Moreover, researcher conducted interviews with 23 teachers appointed as first grade classroom teacher in 2012-2013 academic year. By using semi-structured interview protocol (form) prepared by researcher in the interviews, teachers' views about the program in general; the compatibility of program with the students' developmental level,content of program, their educational profile and evaluation were collected. According to the findings of the study, it was found that teachers were unpleasant with the program in general. Teachers declared that 12 week-long process was `waste of time` for the 72 month old and older children who had early childhood education. On the other hand, 60-72 months old children did not reach readiness level for schooling, teachers reported that children perceived the activities as game and they did not spend an effort to learn something. In addition, this program was found to be insufficient for the children who did not have early childhood education to learn basic skills required for reading and writing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 1. sınıf uyum ve hazırlık çalışmaları programının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the primary school 1st grade adaptation and preparation works program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.identifier.yokid | 10038840 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370312 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı | |