Show simple item record

dc.contributor.advisorÇokluk Bökeoğlu, Ömay
dc.contributor.authorAlkan, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:33:16Z
dc.date.available2020-12-04T12:33:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84735
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik ortamlarda yaşadıkları olumsuz değerlendirilme korkusunu ölçmeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi ve öğrencilerin ölçekten aldıkları puanların kişisel ve eğitsel bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinin Çankaya, Keçiören ve Altındağ ilçelerinden tesadüfi olarak seçilen ortaokullarda öğrenim gören 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçeğin 43 maddelik deneme formu 581 öğrenciye uygulanmış ve yapı geçerliğini belirlemek amacıyla yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda iki faktörden oluşan 22 maddelik nihai form elde edilmiştir. Nihai form doğrulayıcı faktör analizi yapmak üzere 514 öğrenciye uygulanmış ve analiz sonucunda 22 maddeden oluşan iki faktörlü yapı doğrulanmıştır. Ölçeğin bütününe ait Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı 0.77, test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise 0.86 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler sonrasında geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış olan ölçek, kişisel ve eğitsel bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla 1299 öğrenciye uygulanmıştır. Analizler sonucunda, öğrencilerin ölçekten aldıkları puanların akademik başarı notlarıyla negatif yönde orta düzeyde manidar bir ilişki içinde olduğu belirlenmiştir, Bunun yanısıra, öğrencilerin ölçekten aldıkları puanların anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, kardeş sayısı, kişilik tipi ve tercih edilen çalışma türüne göre manidar fark gösterdiği ve cinsiyet, sınıf düzeyi, dershaneye gitme durumu ve özel ders alma durumuna göre ise manidar fark göstermediği belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a valid and reliable scaling instrument that measures fear of negative evaluation that 6th,7th and 8th grade students experience in their academic enviroments and to analyze the scores acquired from this scale. The study group of this research consists of 6th,7th and 8th grade students attending in secondary schools chosen randomly from Çankaya, Keçiören and Altındağ districs of Ankara. The test form of the scale that includes 43 clauses was conducted with 581 students and final form with 22 clausues and two factors was created as a result of exploratory factor analysis carried out to define the structure validity. The final form was conducted with 514 students to carry out confirmatory factor analysis. Cronbach's alfa coefficient of internal consistency was found as 0.77 and test-retest reliability coefficient was found as 0.86. A proven valid and reliable scale was conducted with 1299 students to investigate relationships between students' scores obtained from this scale and some personal and educational variables. As a result of analysis, it was found that there is a moderately negative significant relationship between student scores acquired from scale and students' acedemic achievement scores. Moreover, it was found that students' scores acquired from scale significiantly differentiate according to education level of mother and father, category of mother and fathers' job, personality type, number of siblings, and preferred studying type; and also it was determined to no significiant difference gender, class level, situation of attending private courses and getting tutor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeğinin geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of fear of negative evaluation in academic enviorement scale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖlçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScale development
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmNegativeness
dc.subject.ytmFear of negative assessment
dc.identifier.yokid10079172
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396164
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess