Show simple item record

dc.contributor.advisorKargın, Tevhide
dc.contributor.authorYazicioğlu, Tansel
dc.date.accessioned2020-12-04T12:27:44Z
dc.date.available2020-12-04T12:27:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84360
dc.description.abstractÇoğunlukla tam zamanlı kaynaştırma uygulaması şeklinde yapılan kaynaştırmaeğitimi ülkemizde 1983 yılından beri uygulanmaktadır. O tarihten günümüze kaynaştırmaeğitimi uygulamalarının arttığı ancak kaynaştırma modeli girişimlerinin sınırlı kaldığıdikkat çekmektedir. Ülkemizdeki tam zamanlı kaynaştırma dışında uygulanan iki farklıkaynaştırma modeline rastlanmaktadır. Bu modellerin ilki Ankara'da bir işitme engellilerilköğretim okulunun anasınıfında uygulanan tersine kaynaştırma modeli, ikincisi iseSerebral Palsili öğrencilerin eğitimleri için açılan bir okulda uygulanan kaynaştırmaeğitimi modelidir. Bu araştırmanın genel amacı Türkiye'de ilk defa Serebral Palsiliöğrencilerin devam ettiği bir okulda pilot proje olarak geliştirilen kaynaştırma modelininuygulanmasına ilişkin tüm paydaşların görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusundakaynaştırma eğitimi modeli uygulayan okulda görev yapan sınıf ve alan öğretmenleri,okulda öğrenim gören özel gereksinimli öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrencilerve bu öğrencilerin aileleri ile görüşmeler yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerindenbetimsel yöntemin kullanıldığı araştırmada veriler görüşmeye dayalı tümevarım analiztekniği ile analiz edilmiştir.Araştırmanın bulguları, uygulanan kaynaştırma eğitimi modelinin olumluçıktılarının ve genel eğitim okullarındaki ya da diğer okullardaki kaynaştırma eğitimiuygulamalarından farklılıklarının olduğunu göstermektedir. Bu araştırmanın bulguları,her ne kadar okulda uygulanan kaynaştırma eğitimi modelinin olumlu çıktılarını vefarklılıklarını ortaya koysa da uygulamada bazı sorunların yaşandığını da göstermiştir.Uygulanan kaynaştırma eğitimi modelinin sorunlarını çözebilmek ve modeli daha etkilihale getirebilmek için öğretmen, öğrenci ve ailelerin önerilerinin dikkate alınmasıgerekmektedir. Nitekim araştırmanın sonuçları eğitim-öğretim süreçleri, fiziksel koşullarve modele ilişkin çözüm önerilerinin olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractÇoğunlukla tam zamanlı kaynaştırma uygulaması şeklinde yapılan kaynaştırmaeğitimi ülkemizde 1983 yılından beri uygulanmaktadır. O tarihten günümüze kaynaştırmaeğitimi uygulamalarının arttığı ancak kaynaştırma modeli girişimlerinin sınırlı kaldığıdikkat çekmektedir. Ülkemizdeki tam zamanlı kaynaştırma dışında uygulanan iki farklıkaynaştırma modeline rastlanmaktadır. Bu modellerin ilki Ankara'da bir işitme engellilerilköğretim okulunun anasınıfında uygulanan tersine kaynaştırma modeli, ikincisi iseSerebral Palsili öğrencilerin eğitimleri için açılan bir okulda uygulanan kaynaştırmaeğitimi modelidir. Bu araştırmanın genel amacı Türkiye'de ilk defa Serebral Palsiliöğrencilerin devam ettiği bir okulda pilot proje olarak geliştirilen kaynaştırma modelininuygulanmasına ilişkin tüm paydaşların görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusundakaynaştırma eğitimi modeli uygulayan okulda görev yapan sınıf ve alan öğretmenleri,okulda öğrenim gören özel gereksinimli öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrencilerve bu öğrencilerin aileleri ile görüşmeler yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerindenbetimsel yöntemin kullanıldığı araştırmada veriler görüşmeye dayalı tümevarım analiztekniği ile analiz edilmiştir.Araştırmanın bulguları, uygulanan kaynaştırma eğitimi modelinin olumluçıktılarının ve genel eğitim okullarındaki ya da diğer okullardaki kaynaştırma eğitimiuygulamalarından farklılıklarının olduğunu göstermektedir. Bu araştırmanın bulguları,her ne kadar okulda uygulanan kaynaştırma eğitimi modelinin olumlu çıktılarını vefarklılıklarını ortaya koysa da uygulamada bazı sorunların yaşandığını da göstermiştir.Uygulanan kaynaştırma eğitimi modelinin sorunlarını çözebilmek ve modeli daha etkilihale getirebilmek için öğretmen, öğrenci ve ailelerin önerilerinin dikkate alınmasıgerekmektedir. Nitekim araştırmanın sonuçları eğitim-öğretim süreçleri, fiziksel koşullarve modele ilişkin çözüm önerilerinin olduğunu göstermektedir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSerebral palsili öğrenciler için düzenlenmiş bir ilkokulda gerçekleştirilen kaynaştırma uygulamasının öğrenci, veli ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelenmesi
dc.title.alternativeExamination( study) of inclusive education model based on teacher, student and family opinions in a primary school for students with cerebral palsy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education support services
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid10160879
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481743
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineÖzel Eğitim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess