Türkiye`de üniversite kütüphanelerinde ME-KA (mesleğe kazandırma) eğitimi: Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Polat, Coşkun | |
dc.contributor.author | Üstünkol, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:00:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:00:28Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82066 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de üniversite kütüphanelerinde mesleki eğitim almış kütüphaneci istihdamının yeterli olmaması nedeniyle, iş ve işlemlerin yürütülmesinde mesleki bilgi ve becerilere sahip olmayan diğer personelin yaygın olarak istihdam edilmesinin, çağın koşullarına uygun bilgi hizmetlerinin verilmesinin önündeki en önemli engellerden biri olduğu açıktır. Bu bağlamda araştırmanın amacı; `Üniversite kütüphanelerinde çalışan, kütüphanecilik eğitimi almamış personele bir takım mesleki beceri ve yeterliliklerin kazandırılmasının öneminin ortaya konması, bu becerilerin kazandırılmasına yönelik oluşturulacak eğitim programının planlanması, tasarlanması, içeriğinin ortaya konması ve yürütülmesine ilişkin ilkelerin belirlenmesi` biçiminde ifade edilebilir.Araştırma aynı zamanda kütüphane personellerinin bilgi toplumuna hazır olmalarını sağlamak için kütüphaneciler tarafından verilecek olan planlı, programlı ve sistematik bir mesleki eğitim programının önemine dikkat çekmeyi hedeflemiştir. Bu amaçla bir mesleki eğitim programı oluşturulmuş ve bu program Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi personeline uygulanmıştır. Uygulanan mesleki eğitim programının sonunda, personelin başarı değişim düzeyi ölçülmüş ve elde edilen veriler doğrultusunda Türkiye'de üniversite kütüphanelerinde çalışan ve kütüphaneci olmayan personele verilecek olan eğitimin amacı ve içeriğine yönelik öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | It is evident that the widespread employment of other staff who lack the necessary professional knowledge and skills regarding the execution of processes in university libraries due to lack of professionally qualified librarians is one of the most significant obstacles against supply of up-to-date information services. In this context, the aim of the study can be stated as `emphasizing the importance of training staff working at university libraries without library service training for certain professional skills and qualifications, planning, developing of the curriculum which aims to provide these skills, preparing its content and determining the principles for its execution.`The study also aims to draw attention to the importance of a planned professional training program to be offered by librarians for library staff to be ready for information society. For this purpose, a professional training program has been developed and has been applied on Zonguldak Bülent Ecevit University staff. At the end of the professional training program, the change in the achievement levels of staff was measured, and in the light of the data obtained, recommendations were made on the aim and content of the training for staff who are not librarians working in university libraries in Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgi ve Belge Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Information and Records Management | en_US |
dc.title | Türkiye`de üniversite kütüphanelerinde ME-KA (mesleğe kazandırma) eğitimi: Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | ME-KA (vocational orientation) program in university libraries in Turkey example for Bulent Ecevit University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-19 | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10322894 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646190 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |