Wayfinding in an educational environment: A case study in Cankaya University
dc.contributor.advisor | Memikoğlu, İpek | |
dc.contributor.author | El.Dahmani, Elham A Mohamec | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T11:16:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T11:16:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/77622 | |
dc.description.abstract | Yönlendirme sistemi, bir ortamda navigasyon ve hedef bulma verimliliğini artırmayıamaçlayan bir takım araçlar ve tasarım konseptleridir. Bu nedenle, tasarımcılar vearaştırmacılar, yapılı çevrede mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak için özeldikkat göstermelidirler. Bu çalışmanın amacı, Çankaya Üniversitesi, Ankara'daki yönbulma stratejisinin, bireylerin bireysel faktörlerine göre hedeflerine ulaşma zamanınıve kayıp zamanlarını ölçerek değerlendirmektir. Örneklem grubu üniversiteyerleşkesinde bulunan kırk dört katılımcıdan oluşmaktadır. Deney, zorlaşan vebaşlangıç noktasından uzaklaşan dört varış noktasını bulmaktan oluşmaktadır.Deneyden sonra katılımcılara üniversite binasında uygulanan yön bulma sisteminideğerlendirmek için bir anket uygulanmıştır. Sonuçlar, üniversite binasındauygulanan mevcut işaret sisteminin yetersiz, çok küçük ve anlaşılabilir olmadığınıgöstermiştir. Bulunan bir çok simge, çoğu katılımcıya hedeflerini bulmalarındayardımcı olmuştur. Milliyete (Araplar ve Türkler) göre algılanan hedef zorluktaönemli farklılıklar bulunmuştur. Korelasyon analizi, dört varış noktasından üçününsaptanması zorluğunun milliyet ile negatif bir orta düzeyde korelasyona sahipolduğunu ve Türk katılımcıların hedefleri daha zor bulduklarını göstermiştir. Buçalışma, ek yönlendirme işaretlerin ve simgelerin üniversite binasının yön bulmasistemine entegre edilmesi gerektiğini önermektedir. | |
dc.description.abstract | The wayfinding system is a set of tools and design concepts that aim to increase theefficiency of navigation and destination finding within an environment. Therefore,designers and researchers need to pay special attention in order to provide the bestpossible experience within the built environment. The aim of this study is to evaluatethe wayfinding strategy at Çankaya University, Ankara by measuring the individual'stime to reach a destination and the number of times getting lost with respect toindividual factors. The sample group consisted of forty-four participants whoperformed an experiment in the university campus. The experiment consisted offinding four destinations varying in complexity and the distance from the startingpoint. After the experiment the participants filled a questionnaire to evaluate thewayfinding system implemented in the university building. The results showed thatthe current signage system implemented in the university building is insufficient, asthey are described as very small, not visible and not understandable. Severallandmarks that were available helped many participants find their destinations. Therewere significant differences in perceived destination difficulty based on nationality(Arab and Turkish). The correlation analysis showed that perceived difficulty offinding three of the four destinations has a negative medium correlation withnationality, indicating that Turkish participants found the destinations more difficultto find. This study suggests that additional signage and landmarks should beintegrated into the wayfinding system of the university building. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Wayfinding in an educational environment: A case study in Cankaya University | |
dc.title.alternative | Eğitim ortamlarında yön bulma: Çankaya Üniversitesinde saha çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-23 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10215588 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 527811 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |