On Kawara'nın çalışmaları bağlamında malzemenin olanakları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, yüksek lisans tezimin devamı niteliğindedir. Resim sanatı tarihi düşünüldüğünde sanat pratiği olarak malzemeyi ele alış sürecinde 3 aşama saptanmıştır. İlk iki aşama alan araştırmasına uygun olarak Resim Sanatında Dokunsal Etkinin Malzeme Deneyimi İle İlişkilendirilmesi başlıklı yüksek lisans tezimde irdelenmiştir. Tezde iki ve üç boyut içerisinde yer alan malzemelere dair saptamalar yapılmıştır. Sanatta yeterlik sürecinde ise üçüncü aşamaya yer verilmiş, düşüncenin çok çeşitli katmanlarca kuşatıldığı sanatsal üretimlere değinilmiştir. Bedenin işin içerisine girdiği performatif yapılar, sanat-hayat çizgisindeki yok-oluş ve toplumsal ilişkilerin sanat nesnesine dâhil olması ile ortaya çıkan kavramsal çerçeve, bu tezin ana aksını oluşturmuştur. Sanatta malzemeyi odağına alan bu çalışma, Japon sanatçı On Kawara'nın üretimlerinden beslenmektedir. Kawara'nın çalışmaları, başlangıçta figüratif olsa da zamanla Kavramsal Sanat hareketi içerisinde anılmaya başlamıştır. Çalışma için Kawara'nın seçilme nedeni, sanatçının sanat tarihini özetler nitelikte üç farklı malzeme türünü de deneyimlemiş olmasıdır. Boyar madde, boyanın dışındaki malzeme ve yazı olmak üzere üç katman ve deneyim alanı üzerinden Kawara'yı incelemek, bu tezin amaçlarından biridir. Sanatı ile yaşamını iç içe deneyimlemiş bir sanatçı olan Kawara, sanatsal üretimlerini ölüm teması ile ilişkilendirmiştir. Ülkesinin içerisinde bulunduğu zorlu durumlardan etkilenip, tüm sanat pratiğini bu etkilenme üzerinden oluşturmuştur. Birinci bölümde sanat tarihinde malzeme ve malzeme algısı üzerinde durulmuş; Kavramsal Sanat ve malzeme ilişkisi kurulmuştur. İkinci bölümde malzeme olarak boyar madde, boyanın dışındaki malzeme ve malzeme olarak yazı başlıkları altında sanatçının çalışmaları konumlandırılmaya çalışılmıştır. Özellikle malzeme olarak yazının, diğer her iki malzeme türünü de kapsadığı görülmüştür. Yazının gerek boyar madde gerekse de boyanın dışındaki malzemeler kullanılarak üretilen çalışmalarda yer alması, zorunlu olarak yazının plastik sanatlardaki temsil olanaklarının incelenmesine ve yazı-resim ilişkisinin kurulmasına neden olmuştur. Ayrıca, sanatçının çalışmaları katmanlı yapı, katmanlaşma vb. terimler aracılığıyla irdelenmeye çalışılmıştır. Burada malzemelerin katmanlaşması, medyumların katmanlaşması gibi durumlar söz konusu olup; birim tekrarlar üzerinden çalışmalara yaklaşılmıştır. This thesis is a continuation of my master's thesis. Considering the history of art of painting, 3 stages have been identified in the process of handling the material as an art practice. The first two phases were discussed in my master's thesis titled The Relationship of Tactile Effect on Painting With Material Experience in accordance with the field research. In the thesis, the materials in two and three dimensions were determined. During the process of efficiency in art, the third stage was included, and artistic productions in which the thought was surrounded by various layers were mentioned. The conceptual framework that emerged with the performative structures in which the body is involved, the disappearance of the art-life line and the inclusion of social relations in the art object formed the main axis of this thesis. This work, which focuses on material in art, is fed by the productions of Japanese artist On Kawara. Kawara's works, although initially figurative, have become known in the Conceptual Art movement over time. The reason why Kawara was chosen for the work is that the artist has experienced three different types of materials that summarize the history of art. It is one of the aims of this thesis to examine Kawara through three layers and fields of experience: dyestuff, material outside of paint, and writing. Kawara, an artist who has experienced his art and his life intertwined, has associated his artistic productions with the theme of death. He was influenced by his country's difficult situations and created his entire art practice through this influence. In the first part, the material and material perception in the history of art is emphasized; Conceptual Art and material relationship has been established. In the second part, the works of the artist were tried to be positioned under the titles of dyestuff as material, material other than paint and writing as material. In particular, it has been observed that writing as a material covers both other types of material. The fact that writing takes place in works produced using both dyestuff and materials other than dye necessarily led to the examination of the representation possibilities of writing in the plastic arts and the establishment of a writing-painting relationship. Moreover, the works of the artist are examined in terms of layered structure, stratification and so on. tried to be examined through terms. Here, there are situations such as the stratification of materials and the stratification of mediums; studies were approached through unit repetitions.
Collections