Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorIsoiu, Paul
dc.date.accessioned2023-09-26T11:32:06Z
dc.date.available2023-09-26T11:32:06Z
dc.date.submitted2021-06-01
dc.date.issued1992
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751994
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma; Romanya'da, Materyalizm olarak da niteleyebileceğimiz, tüketime yönelmeye neden olabilecek faktörleri incelemeyi ve gelecekte materyalizm konusunda yapılacak kültürler arası çalışmalarda irdelenebilecek alternatifler sunmayı amaçlar. Araştırma yöntemi olarak uygulanan grup tartışmaları, tüketime yönelmeyi etkileyen faktörleri ve materyalizmin özelliklerini derinlemesine incelemeye, anlamaya ve yeni öneriler sunmaya yöneliktir. Kırsal ve kentsel bölgelerde yaşayan insanlarla yapılan görüşmelerin sonuçları, geniş anlamıyla çevrenin kültürel değerleri etkilediğini ve son on yılda ise, varolmanın amaç noktalarının (terminal values) önemini vurgulamıştır. Romen toplumundaki son gelişmeler tüketici kültürünün değişmesine yol açmış ve varolma yolları ise (instrumental values) Romenlerin tüketime yönelmesi için giderek önem kazanmıştır. Bu değerler ile etkileşim halinde olan bazı psikolojik faktörlerin de tüketim eğilimini etkilediği görülmektedir. Özgürlük, özsaygı ve toplum tarafından takdir edilme ihtiyaçlarının bugünkü Romen tüketim biçimini etkileyen faktörler olduğu öne sürülmektedir. Çeşitli çevre sınırlamalarıyla karşılaşan bu ihtiyaçlar (politik, sosyal ve ekonomik nedenlerin getirdiği kısıtlamalar), doyum ve doyumsuzluk arasında değişen bir çatışma durumuyla sonuçlanmaktadır.Özgürlük ve kişisel başarıya olan ihtiyaçlar (özsaygı, kendine güven, toplum tarafından kabul edilme, seçme özgürlüğü gibi) tüketimde kişisel tatminin kaynakları olarak gösterildi. Romen ortamı materyalizmin şimdiki özelliklerine (sahip çıkma, haset, paylaşmama, somutlaştırma- Ger and Belk, 1990) yeni bir boyut eklemiştir: Bağımsızlık. Bu özellik, `bireyin kişisel hakları, mal varlıkları ve yaşamı üzerinde herhangi bir hakimiyeti reddetmesi` şeklinde tanımlanabilir. Anahtar sözcükler: Materyalizm, tüketim eğilimi, Romen tüketim eğilimi, Romanya'da tüketim ile ilgili değerler.
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to explore possible causal factors for consumption orientation (interchangeably referred as materialism) in Romania, and to offer possible alternatives to be investigated in future cross-cultural studies of materialism. The employed research method - group discussions - attempts to reveal insights, provide rich and in-depth understanding, and generate new ideas regarding causal factors and traits of materialism. Results of the discussions with people in urban and rural areas, indicated that the macro-environment has been influencing the cultural values, in the last decades, emphasizing the end-states of existence (terminal values). Recent developments in the Romanian society led to changes in the consumer culture, and modes of existence (instrumental values) become increasingly important for Romanians' consumption orientation. Some psychological factors, interacting with these values, seem to affect consumption orientation. Need for freedom, need for self- respect and social recognition are suggested to be the driving forces for today's Romanian consumption patterns. These needs facing different environmental constraints (restrictions imposed by political, social, or economical reasons) are finalized in conflictual states of mind, ranging between satisfaction and frustration. With the need for freedom and individual achievements (i.e. self-respect, self-esteem, social recognition, freedom of choice) pointed as sources for personal satisfaction in consumption, theRomanian context adds a new dimension to the present sum of materialism's traits (i.e. possessiveness, envy, nongenerosity, tangibilization - Ger and Belk, 1990) - independence. This trait was defined as the `tendency to reject any domination over one's personal life, possessions, or experience. Key words: materialism, consumption orientation, Romanian consumption orientation, consumption related values in Romania.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleAn Exploration of the consumption orientation in Romania
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-06-01
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMaterialism
dc.subject.ytmRomania
dc.subject.ytmConsumption
dc.identifier.yokid21518
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21518
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess