A Producer survey on Turkish furniture industry
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkiye mobilya endüstrisi üzerine niteliksel üretici araştırması EMİR POLAT ÖĞÜN MBA TEZİ Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Murat Mercan 80' li yıllarda başlayan pazar ekonomisine geçiş ile Türkiye mobilya sektörü hızlı bir değişim ve gelişim sürecine girdi. Ancak, karşılaşılan teknolojik, fınansal ve ekonomik problemler bu sektördeki firmaların dış pazarlardaki rekabet gücünü azaltmaktadır. Sektördeki en önemli problemler ham madde yetersizliği, kalitesiz ham madde ve iş gücündeki verimsizliktir. Bu sektörde yer alan üreticiler iki gruba ayrılıyorlar: atölyeler ve fabrikalar. Atölyelerin hedef pazarını genellikle yerel pazar lar oluşturuken, fabrikalar ürünlerini dış pazarlarda da satmaya çalışmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Atölye, Fabrika, Hammadde, Kalite, Teknoloji, Verimlilik, Maliyet, İhracat, Tepe Mobilya. ABSTRACT A PRODUCER SURVEY ON TURKISH FURNITURE INDUSTRY EMİRPOLATÖGÜN MBA Thesis Supervisor: Assist. Prof. Murat Mercan Turkish furniture industry has been growing steadily since the liberalization of Turkish economy in early 1980's. However, the industry faces some technological and economical problems which affects the competitiveness of the firms in the global market. The major problems of the firms in the furniture sector is availability and quality of raw materials, and the productivity of labor. Turkish furniture manufacturers can be classified into two categories; small job-shops (workshops) and big firms. Small job-shops are scattered all over the country and their major market is domestic. Whereas big firms market their products domectically, and internationally. In this thesis we have investigasted Turkish furniture industry. Keywords: Workshop, Factory, Raw Material, Quality, Technology, Productivity, Cost, Export, Tepe Furniture Company
Collections