Show simple item record

dc.contributor.advisorAlexander, Mara
dc.contributor.authorŞahin, F. Aykut
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:35Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:35Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751896
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, enflasyonist bir ortamda tüketicilerin fiyat bilgisini kullanışları, fiyat promosyonlarını değerlendirişleri, promosyon sinyallerini yorumlayışlan, fiyat promosyonlarının referans etkileri ve fiyat - algılanan kalite kavramları arasındaki ilişki konularında nitel araştırma teknikleri yardımıyla genel bir kavrayış oluşturmaktır. Araştırma sonuçları ve müteakip araştırma alanları tavsiye edilmektedir. Anahtar kelimeler: fiyat promosyonu, değer fiyatlaması, promosyon sinyali, referans fiyatlar, algılanan kalite, enflasyon. ıı
dc.description.abstractThis study aims at the formation of an understanding on how consumers process price information, what opinion they hold of price promotions and how they interpret promotion signals, reference effects of price promotions, and price and quality perception relationsip in an inflationary environment through the use of qualitative research. The findings are presented and areas of future research are suggested. Keywords: price promotion, value pricing, promotion signal, reference prices, perceived quality, inflation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Qulalitative research on consumers perception of prices and their evaluation of price promotions in an inflatianary
dc.title.alternativeEnflasyonist bir ortamda tüketicilerin fiyatı algılamaları ve fiyat promosyonlarını değerlendirmeleri konusunda nitel bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInflation
dc.subject.ytmPrice promations
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid87172
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87172
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess