Kalite güvence faaliyetlerinde günlük faaliyetlerin eşgüdümlenmesinde bütünleşik bir proje yönetim modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Globalleşme ve dünya çapındaki rekabetin artmasıyla birlikte, organizasyonlar kurumsal kültürlerini ve organizasyonel yapılarını değiştirmek zorunda kalmaktadırlar. Bunun sonucu olarak şirketler; çalışanlarını motive edecek yeni liderlik yetenekleri ve stratejilerine olan ihtiyaçlarını vurgulamaktadırlar, yüksek performanslı takımlarla sürekli gelişme kültürünü oluşturmaktadırlar, müşteri ihtiyaçları ve memnuniyeti seviyelerini iyi bir şekilde anlayarak müşteri odaklı organizasyonlar geliştirmenin önemini vurgulamaktadırlar. Çalışanlar ise; katılım, daha fazla yetki ve sorumluluk, iş memnuniyeti için yeni fırsatlar ve prosesler üzerinde karar vermeyi talep etmektedirler. Böyle bir ortamda rekabetçi kalabilmek için, organizasyonların müşteri odaklı ISO 9000 Kalite Güvence Sistemine sahip olmaları gerekmektedir. Bir organizasyonda Kalite Güvence Sisteminin mevcut sistemle entegrasyonu sırasında ve sonrasında çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bunu önlemek amacıyla, organizasyonlarda Kalite Güvence Sistemlerinin kurulması çalışmaları uzun döneme yayılmış bir proje yönetimi anlayışı içerisinde ele alınıp yürütülmelidir. ABSTACT With globalization and worldwide competition becoming fiercer, organizations have to change their instituonal culture and organizational structures. As a result of this change, companies are emphasizing the need for new leadership skills and strategies for motivating employees. Companies are establishing a culture of continuous improvemen and high performance teams. Also companies are emphasizing the importance of developing a cutomer - focused organization through a better understanding of customer requirements and satisfaction levels. Employees are demanding greater empowerment, opportunities for job satisfaction, participation and decision making across organizational work processes. In order to maintain competitive in this atmosphere, organizastions have to get customer focused ISO 9000 Quality Guarantee System certification. There will be a lot of problems during and after the integration process of Quality Guarantee Systems with the organizastion's existing system. In order to prevent these problems, organizations should set Quality Guarantee Systems in a long - term project management approach. Ill
Collections