Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgül Katlav, Eda
dc.contributor.authorKüçük Elevli, Elif
dc.date.accessioned2023-09-22T12:48:49Z
dc.date.available2023-09-22T12:48:49Z
dc.date.submitted2022-12-19
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743658
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin kişilik-iş uyumları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmanın alt amacı ise katılımcıların demografik özellikleri açısından kişilik özellikleri ve kişilik-iş uyumları arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada potansiyel işgören konumundaki lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin kişilik-iş uyumları üzerindeki etkisini belirlemek için bir model önerilmiştir ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir.Araştırmada potansiyel işgören durumundaki lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özellikleri bağımsız değişken olup kişilik-iş uyumları ise bağımlı değişkendir. Oluşturulan bu modelde değişkenleri ölçmek için daha önce kullanılan ölçeklerden faydalanılmıştır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak tesadüfî olmayan örnekleme yöntemlerinden amaca göre örnekleme yöntemi kullanılmış ve araştırmanın kapsamına giren Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler dâhil edilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için frekans analizi, korelasyon, regresyon, t-testi ve ANOVA testi gibi analiz yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda potansiyel işgören durumundaki lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özellikleri dışa dönüklük ve nevrotik kişilik alt boyutlarının kişilik-iş uyumları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip oldukları tespit edilirken sorumluluk, yumuşak başlılık ve deneyime açıklık boyutlarının kişilik-iş uyumları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı ortaya konulmuştur. Ayrıca kişilik özellikleri açısından cinsiyet, ailelerin gelir düzeyi ve önceden bir turizm işletmesinde çalışma durumları açısından farklılıklar tespit edilirken kişilik-iş uyumu açısından bölümü tercih etme şekilleri açısından farklılık olduğu görülmektedir. Öğrencilerin turizm sektöründe çalışma isteklerinin ise hem kişilik özellikleri hem de kişilik-iş uyumları açısından farklılık gösterdiği saptanmıştır. 
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the effect of personality traits on personality-work harmony of students who have tourism education at undergraduate level. The sub-aim of this study was to determine whether there were significant differences between the personality traits and personality-job adaptation in terms of demographic characteristics of the participants. In the study, a model has been proposed to determine the effect of personality traits on personality-job adaptation of the students who receive tourism education at the level of potential employees and this model has been tested with multiple regression analysis.In the study, the personality traits of the students receving undergraduate tourism education at the level of potential employees are independent variables and personality-job adaptations are dependent variables. Created in this model to measure the variables previously used scales were used. In there search, sampling method according to the purpose which is one of the non-random sampling methods was used as sampling method and within the scope of there search Nevşehir Hacı Bektaş Veli Univerisity students who have tourism education at undergraduate level are included. The data used in the study were collected by question naire technique. Frequency analysis, correlation, regression, t-test and ANOVA test were used to analyze the data.As a result of the research was revealed that students who receive tourism education at the level of potential employees personality traits, extraversion and neurotic personality sub-dimensions have a significant effect on personality-work adaptation and that responsibility, softness and openness to experience do not have a significant effect on personality-work adaptation.In addition, it seems that there were differences in terms of personality characteristics in terms of gender, income level of families and working conditions in a tourism enterprise while there was a difference in terms of preference of department in terms of personality-work harmony. It was found that the students desire to work in the tourism sector differed both in terms of personality traits and personality-work adaptations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleLisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin kişilik-iş uyumuna etkisi: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeThe personality traits of students receiving tourism education at undergraduate level effect on personality-job satisfaction: Nevşehir Hacı Bektaş Veli University example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-19
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.identifier.yokid10267447
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid762384
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess