Show simple item record

dc.contributor.advisorBabaoğlu, Cenay
dc.contributor.authorAlp, Elifsena Canan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:43:07Z
dc.date.available2023-09-22T12:43:07Z
dc.date.submitted2021-12-20
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742850
dc.description.abstractBu araştırma sağlık hizmeti veren kurumların sundukları hizmetler karşılığında bu hizmetten faydalananlar tarafından nasıl algılandığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç bağlamında kişisel bilgi formu üç ana başlık altında hazırlanmıştır. Bu başlıklar: sunulan hizmetlerden memnuniyet, kurum, personel ve ekipmanlardan hissedilen memnuniyet ve otel hizmetlerinden hissedilen memnuniyet ölçeklerinden oluşturulan toplam 21 sorudan oluşmaktadır. Oluşturulan veri toplama aracı 2021 yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde gerek yataklı tedavi gören hastalara ve gerekse de ayaktan tedavi gören hastalara yönlendirilmiştir. Elde edilen verilerin bilgisayar ortamında analiz edilmesi sonucunda hastaneden tedavi hizmeti alan hastaların yüksek oranda yukarıdaki başlıklar altında verilen hizmetlerden memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca hastaların hastaneye birden fazla gelmeleri durumunda memnuniyet düzeyinin azalmadığı aksine arttığı gerçeğine rastlanırken, yatan hastalar arasında da bu memnuniyet düzeyinin arttığı gözlemlenmiştir.Hastaneden sağlık hizmeti alan hastaların cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim durumlarına, hastanede geçirdiği süreye ve hastaneye kaç kez geldiğine ilişkin değerlendirmelerdeki memnuniyet oranlarında farklılık olmadığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThis research was carried out to examine how health care institutions are perceived by those who benefit from this service in return for the services they provide. For this purpose, the personal information form has been prepared under three main headings. These headings: satisfaction with the services provided, satisfaction with the institution, staff and equipment, and satisfaction with the hotel services consist of a total of 21 questions. The data collection tool created was directed to both inpatients and outpatients at Niğde Ömer Halisdemir University Training and Research Hospital in 2021.As a result of the analysis of the data obtained in the computer environment, it was concluded that the patients receiving treatment service from the hospital were highly satisfied with the services provided under the above headings. In the study, it was also observed that the satisfaction level of the patients did not decrease, but increased in case of coming to the hospital more than once, while it was observed that this level of satisfaction increased among the inpatients.It has been determined that there is no difference in the satisfaction rates of the patients receiving health services from the hospital regarding their gender, age, educational status, the time spent in the hospital and the number of visits to the hospital.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleTürkiye'de sağlık hizmetleri ve memnuniyet: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeHealth services and satisfaction in turkey: The case of Niğde Ömer Halisdemir University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-20
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10255004
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid697592
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess