Algılanan hizmet kalitesi ölçümünde yükseköğretim performansı (HEdPERF) ölçeği uygulaması
dc.contributor.advisor | Gürbüz, Esen | |
dc.contributor.author | Bayraktar, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:43:05Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:43:05Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-15 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742846 | |
dc.description.abstract | Yirminci yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişmiş ülkelerde bilgi toplumuna geçiş süreci başlamış ve bilgi ekonomisi adı verilen yeni bir küresel ekonomik yapı oluşmuştur. Bu yeni yapıda bireylerin ekonomik gücü, bilgi ve öğrenim düzeyleri ile ülkelerin rekabet gücü ise beşeri ve sosyal sermayeleri ile ölçülür hale gelmiştir. Bu süreç, bilginin üretilmesi ve paylaşılmasından birinci dereceden sorumlu olan üniversitelerden beklentileri artırmış ve hemen hemen tüm ülkelerde yükseköğretim toplumların odağı haline gelmiştir. Bilgiyi geliştiren, araştıran ve değerlendirerek uygulayan ülkelerin, kalkınma sürecini başardığı ve başaracağı tartışmasız kabul edilen bir gerçektir. Ekonominin ve toplumsal gelişmenin anahtarı bilgiyi kullanacak ve uygulayacak insan kaynakları yetiştirilmesidir. Bu anlamda yükseköğretim kurumlarının önemi her geçen gün yükselmektedir. Üniversiteler, yükseköğretimin bir parçası olarak mevzuatları da dikkate alarak yükseköğretim uygulamalarını kaliteli bir şekilde yerine getirmeye çalışmaktadır. | |
dc.description.abstract | From the last quarter of the twentieth century, the process of transition to information society has begun in the developed countries and a new global economic structure called information economy has been formed. In this new structure, the economic power, knowledge and learning levels of the individuals and the competitiveness of the countries have been measured by the human and social capital. This process has increased expectations from universities that are primarily responsible for the production and sharing of knowledge and has become the focus of higher education societies in almost all countries. It is a fact that countries that develop, research, evaluate and implement the knowledge achieve and succeed in the development process. It is to educate the human resources that will use and implement the key knowledge of economy and social development. In this sense, the importance of higher education institutions is increasing day by day. Universities, as part of higher education, are trying to fulfill their higher education practices with high quality, taking into account their legislation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Algılanan hizmet kalitesi ölçümünde yükseköğretim performansı (HEdPERF) ölçeği uygulaması | |
dc.title.alternative | Application of higher education performance (HEdPERF) scale in measure of service quality perceived | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-15 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Service quality | |
dc.subject.ytm | Quality measuring | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance measurements | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Perceived quality | |
dc.identifier.yokid | 10170010 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 665661 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |