Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Esen
dc.contributor.authorBayraktar, Muhammet
dc.date.accessioned2023-09-22T12:43:05Z
dc.date.available2023-09-22T12:43:05Z
dc.date.submitted2022-11-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742846
dc.description.abstractYirminci yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişmiş ülkelerde bilgi toplumuna geçiş süreci başlamış ve bilgi ekonomisi adı verilen yeni bir küresel ekonomik yapı oluşmuştur. Bu yeni yapıda bireylerin ekonomik gücü, bilgi ve öğrenim düzeyleri ile ülkelerin rekabet gücü ise beşeri ve sosyal sermayeleri ile ölçülür hale gelmiştir. Bu süreç, bilginin üretilmesi ve paylaşılmasından birinci dereceden sorumlu olan üniversitelerden beklentileri artırmış ve hemen hemen tüm ülkelerde yükseköğretim toplumların odağı haline gelmiştir. Bilgiyi geliştiren, araştıran ve değerlendirerek uygulayan ülkelerin, kalkınma sürecini başardığı ve başaracağı tartışmasız kabul edilen bir gerçektir. Ekonominin ve toplumsal gelişmenin anahtarı bilgiyi kullanacak ve uygulayacak insan kaynakları yetiştirilmesidir. Bu anlamda yükseköğretim kurumlarının önemi her geçen gün yükselmektedir. Üniversiteler, yükseköğretimin bir parçası olarak mevzuatları da dikkate alarak yükseköğretim uygulamalarını kaliteli bir şekilde yerine getirmeye çalışmaktadır.
dc.description.abstractFrom the last quarter of the twentieth century, the process of transition to information society has begun in the developed countries and a new global economic structure called information economy has been formed. In this new structure, the economic power, knowledge and learning levels of the individuals and the competitiveness of the countries have been measured by the human and social capital. This process has increased expectations from universities that are primarily responsible for the production and sharing of knowledge and has become the focus of higher education societies in almost all countries. It is a fact that countries that develop, research, evaluate and implement the knowledge achieve and succeed in the development process. It is to educate the human resources that will use and implement the key knowledge of economy and social development. In this sense, the importance of higher education institutions is increasing day by day. Universities, as part of higher education, are trying to fulfill their higher education practices with high quality, taking into account their legislation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlgılanan hizmet kalitesi ölçümünde yükseköğretim performansı (HEdPERF) ölçeği uygulaması
dc.title.alternativeApplication of higher education performance (HEdPERF) scale in measure of service quality perceived
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-11-15
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmQuality measuring
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmHigher education institutions
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.identifier.yokid10170010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid665661
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess