Show simple item record

dc.contributor.advisorOran, İbrahim Bora
dc.contributor.authorErdemci, Muhammed
dc.date.accessioned2023-09-22T12:42:08Z
dc.date.available2023-09-22T12:42:08Z
dc.date.submitted2022-08-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742729
dc.description.abstractTemelde; sağlığın korunması, sürdürülmesi ve kazandırılması amaçlarıylakurulan sağlık işletmelerinde hizmet kalitesinin yetersiz olması bu amaçlara ulaşmayıgüçleştirmektedir. Bu bakımdan sağlık işletmelerinin gerekli hizmet kalitesi düzeyineulaşması bir varlık amacı olarak görülmektedir.Sağlık işletmelerinin iyi seviyede bir hizmet kalitesine ulaşması, gerçeksorunlara dönük geliştireceği stratejiye bağlıdır. Sağlık çalışanları, sağlıkişletmelerinin hizmet kalitesi noktasında önemli bir etki gücüne sahiptir. Hemşirelikmeslek grubunun, sağlık çalışanlarının büyük bir bölümünü oluşturması bu mesleğihizmet kalitesinde önemli bir unsur haline getirmektedir. Bu bakımdan hemşireleriniş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin bilinmesi; hizmet kalitesini arttırmaçalışmaları için önemli veriler içermektedir.Bu çalışmada öncelikle hemşirelik mesleği, tükenmişlik ve iş doyumukavramları literatür kaynaklarından yararlanılarak ele alınmıştır. Çalışmanın sonkısmında; Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde gerçekleştirilen ölçekçalışmalarının detaylarına yer verilmiştir. Ölçek çalışması; tanımlayıcı, kesitsel veilişki arayıcı tasarımda gerçekleştirilmiştir. Ölçek çalışmasının örneklemini SiirtEğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan 152 hemşire oluşturmuştur. Verilerin eldeedilmesinde `Bilgi Formu`, `Maslach Tükenmişlik Ölçeği` ve `İş Doyumu Ölçeği`kullanılmıştır.Çalışma; 2019 yılında ortaya çıkan, tüm dünyayı etkisi altına alan ve dünyatarihinin en büyük salgını olarak görülen Covid-19 (Koronavirüs) virüsünün neden olduğu pandemi şartlarında gerçekleştirilmiş ve bu nedenle literatür çalışmalarındanfarklılaşmıştır.Çalışmada; hizmet kalitesini düşüren tükenmişliğin ve hizmet kalitesiniarttıran iş doyumunun hemşirelik mesleğindeki reel etkenlerinin ortaya konması,hemşirelik mesleğindeki iş doyumu-tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi,verimliliği arttırmaya dönük faaliyetlere katkı sağlanması ve sağlık kuruluşlarına birveri kaynağı oluşturulması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, İş Doyumu, Hemşire, Hemşirelik.
dc.description.abstractBasically; Insufficient service quality in health enterprises established withthe aim of protecting, maintaining and gaining health makes it difficult to reach thesegoals. In this respect, reaching the required level of service quality for healthenterprises is seen as an objective of existence.Achieving a good level of service quality for healthcare businesses dependson the strategy to be developed for real problems. Health workers have an importantinfluence on the service quality of health enterprises. The fact that the nursingprofession group constitutes the majority of health workers makes it an importantelement in service quality. In this respect, knowing the job satisfaction and burnoutlevels of nurses; contains important data for efforts to improve service quality.In this study, first of all, the concepts of nursing profession, burnout and jobsatisfaction are discussed by using literature sources. In the last part of the study; Thedetails of the scale studies carried out in Siirt Training and Research Hospital aregiven. Scale study; Descriptive, cross-sectional and correlational design were carriedout. The sample of the scale study consisted of 152 nurses working in Siirt Trainingand Research Hospital. `Information Form`, `Maslach Burnout Scale` and `JobSatisfaction Scale` were used to obtain the data.Work; It was carried out under the conditions of the pandemic caused by theCovid-19 (Coronavirus) virus, which emerged in 2019, affecting the whole worldand seen as the biggest epidemic in world history, and therefore differed fromliterature studies.In the study; It is aimed to reveal the real factors of burnout that decreases theservice quality and job satisfaction that increases the service quality in the nursingprofession, to determine the job satisfaction-burnout levels in the nursing profession,to contribute to the activities aimed at increasing productivity and to create a datasource for health institutions.Key Words: Burnout, Job Satisfaction, Nurse, Nursing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleHemşirelerde tükenmişlik ve iş doyumu düzeylerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi: Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneği
dc.title.alternativeInvestigation of burnout and job satisfaction levels in nurses in the context of various variables: The case of Siirt Education and Research Hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-15
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNursing staff-hospital
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmBurnout syndrome
dc.subject.ytmTraining and research hospitals
dc.identifier.yokid10318948
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644048
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess