Show simple item record

dc.contributor.advisorKayılı, Gökhan
dc.contributor.authorÇankaya, Ezgi
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:31Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:31Z
dc.date.submitted2022-11-08
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742646
dc.description.abstractBu araştırmada Montessori günlük yaşam becerileri çalışmalarının zihinsel yetersizliği olan çocukların öz bakım becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın deneklerini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Aksaray ili Sarıyahşi ilçesine bağlı bir ilkokuldaki özel eğitim sınıfına devam eden üç zihinsel yetersizliği olan çocuk (hafif, orta, ağır düzeyde) oluşturmaktadır. Denekler, seçkisiz (rastgele) olmayan örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Katılımcılar ölçüt olarak, farklı engel düzeylerinin olmasına göre belirlenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma desenlerinden ABA modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini toplamak için `Öz Bakım Becerileri Değerlendirme Testi` kullanılmıştır. Nitel verileri toplamak içinse gözlemci sınıf öğretmenine uygulama sonunda sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler, çizgi grafiğiyle sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre Montessori günlük yaşam becerileri çalışmaları hafif ve orta düzey zihinsel yetersizliği olan çocukların öz bakım becerilerini olumlu yönde etkilemiştir.Anahtar Kelimeler: Günlük Yaşam Becerileri Çalışmaları, Öz bakım becerileri, zihinsel yetersizlik
dc.description.abstractIn this research, the effect of Montessori practical life studies on the self care skills of children who have mental retardation was observed. The subjects of the study consist of three mentally disabled children (mild,moderate,severe) attending a special-ed class in a primary school in Sarıyahşi district of Aksaray province in the 2019-2020 academic year. The subjects were determined by using the criterion sampling method, which is one of the non-random sampling methods. Participants were determined according to the different levels of disability as a criterion. In the study, ABA(Applied Behavioral Analysis) model, which is one of the single-subject research designs, was used. The 'Self Care Assessment Test' was used to collect the quantitative data of the study. Questions were asked to the observer classroom teacher to collect qualitative data at the end of the application. The data acquired are presented with a line chart. According to the results of the study, Montessori practical life studies positively affected the self-care skills of children with mild and moderate mental retardation.Key Words: Montessori Practical Life Studies, Self-care skills, Mental Retardationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMontessori günlük yaşam becerileri çalışmalarının zihinsel yetersizliği olan çocukların öz bakım becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of Montessori practical life studies on the self-care skills of children who have mental retardation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-08
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDaily life
dc.subject.ytmSelf-care
dc.subject.ytmMontessori, Maria
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmActivities of daily living
dc.subject.ytmLife skills
dc.identifier.yokid10324151
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664342
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess