dc.contributor.advisor | Çolak, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yalçın, Ceyda | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:32Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:32Z | |
dc.date.submitted | 2023-03-15 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741678 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 5E modeli kullanılarak geliştirilen oyunların, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören hazırlık sınıfı öğrencilerinin, Almanca dil becerilerinin gelişimi üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla, öncelikle yapılandırmacı öğretim modellerinden 5E modeline göre oyunlar geliştirilmiştir. Karma araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmada sayısal, sözel ve deneysel veriler toplanmıştır. Deneysel verilerin çözümlenmesinde SPSS 11 istatistiksel analiz paket programı kullanılırken, görüşmelerden elde edilen veriler kullanılarak betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Deneysel işlemler kontrol gruplu, ön test-son test deneysel desenle yürütülmüştür. Çalışmaya, 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Almanca Hazırlık Sınıfı'nda öğrenim gören öğrencilerden 17'si deney, 17'si kontrol grubunda olmak üzere 34 öğrenci katılmıştır. Uygulama öncesinde, öğrencilerin dil becerilerine yönelik akademik başarı düzeyini ölçmek amacıyla, öğretilmesi hedeflenen konu ve kazanımlara uygun olan başarı testi uygulanmıştır. Başarı testinin uygulanmasından elde edilen veriler üzerinde, iki grubun başarı düzeyi arasında belirgin fark olup olmadığını belirlemek amacıyla, bağımsız örneklem t-testi yapılmıştır. Araştırmacı 8 hafta boyunca, deney grubunda yer alan öğrencilerle oyunlardan yararlanarak ders işlerken, kontrol grubunda ise dersler, geleneksel anlatım tekniğiyle ve ders kitabına dayalı biçimde işlenmiştir. Uygulama sonrasında başarı testi her iki gruba da tekrar uygulanmıştır. Deney grubu öğrencilerinin, 5E öğretim modeli ile oluşturulan oyunlara yönelik görüşlerini belirlemek için, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme verileri üzerinde betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Alanyazın taraması ve görüşme dökümlerinden yararlanılarak kodlar oluşturulmuştur. Araştırmada ulaşılan bulgular incelendiğinde; deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı testi ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık gözlenmiştir. Deney grubundaki öğrenciler uygulama sonrası yapılan testte, kontrol grubuna göre tüm becerilerde daha yüksek puanlar elde etmişlerdir. Ancak oyunların konuşma becerisine yönelik başarıyı daha çok artırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencileriyle sürece yönelik yapılan görüşmelerde, oyunların öğrencilerin dil becerilerinin yanında motivasyonlarını da olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bu bağlamda yapılandırmacı yaklaşım 5E öğretim modeli ile oluşturulan oyunların, Almanca hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil becerilerinin gelişiminde etkili bir yaklaşım olduğu ve öğrencilerin motivasyonunu artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effects of games developed using 5E model on the development of German language skills of preparatory class students studying at the Department of German Language Education. For this purpose, first of all games were developed according to 5E model which is one of the constructivist teaching models. Numerical, verbal and experimental data were collected in the study which was conducted with mixed research method. While SPSS 11 statistical analysis package program was used for the analysis of the experimental data, descriptive and content analysis was performed using the data obtained from the interviews. Experimental procedures were carried out with pre-test-post-test experimental design with control group. In the spring term of 2017-2018 academic year, 34 students (17 in experimental group and 17 in control group) participated in the study. Before the experimental process, in order to measure the academic achievement level on language skills of the students, the achievement test which was suitable for the subjects and the objectives to be taught was applied. In order to determine whether there is a significant difference between the achievement levels of the two groups, independent samples t-test was performed on the data obtained from the application of achievement test. While the researcher was teaching for 8 weeks by using games with the students in the experimental group, the lessons in the control group were taught based on the textbook with the traditional narrative technique. After the experimental process, the achievement test (post-test) was applied to both groups again. Semi-structured interview form was used to determine the opinions of the experimental group students towards the educational games created with 5E teaching model. Descriptive analysis and content analysis were conducted on interview data. Codes were created by using literature review and interview documents. When the results reached in the study are examined; a statistically significant difference between the achievement test averages of experimental and control group students was observed. The students in the experimental group achieved higher scores in all skills in the post-test, compared to the control group. However, it was determined that the games increased the success towards speaking skill mostly. Besides, in the interviews conducted with the experimental group students, it was determined that games affect students' motivation as well as their language skills. In this context, it was concluded that games created with the constructivist approach's 5E instruction model were an effective approach in the development of the language skills of the German preparatory class students and increase the motivation of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak almanca öğretiminde oyunların kullanımı: Dil becerilerinin öğretiminde oyun geliştirme ve uygulama. | |
dc.title.alternative | The use of games in teaching german as a foreign language: Game development and practice in teaching language skills. | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-03-15 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 5E Model | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.identifier.yokid | 10328318 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 779539 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı | |