Show simple item record

dc.contributor.advisorÇil, Ela
dc.contributor.authorBaloğlu, Güpse
dc.date.accessioned2023-09-22T12:33:29Z
dc.date.available2023-09-22T12:33:29Z
dc.date.submitted2021-09-06
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741518
dc.description.abstractAtölyelerde gerçekleştirilen aktivitelerde tercih edilen sunum, müzede eğitim, görselleştirme, tasarımla üretme, oyun, tarihi çevre turu, resim, poster üretme, drama gibi farklı öğrenme yöntemleri çocukların kültür varlıklarını deneyimlemeri için zemin hazırlamıştır. Özellikle bu yöntemler ile kazanılan farklı bakış açısı ile çocukların hergün gördükleri alanı algılama şekli değişime uğramaktadır. Bu algının değişmesine izin vermek için bu konuda yapılan çalışmaların hem içeriğini zenginleştirmek hem de sürekliliğini sağlamak önemlidir. Aktif deneyime dayalı faliyetlerin düzenli ve daha kapsayıcı şekilde yaygınlaştırılması, söz konusu kazanımların sağlanmasında önemli bir rol oynayacaktır. Tarihi çevre içerisinde bulunan kültür varlıklarının sunulması ve korunması konularında yapılan aktivitelerin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında toplumun bilinç ve farkındalık düzeyi büyük önem taşımaktadır. Kültür varlıklarının korunması konusunda toplumun dahil edilebilmesi, değerlerin kavranması gereklidir. Koruma bilincini oluşturan bu değerlerin çocukluktan itibaren kişilere kazandırılması önemlidir. Bu çalışma ile amaçlanan kavramsal çerçevede ortaya konulan tanımlamaları incelemek ve kültür varlıkların sunumuna yönelik kapsamlı bir araştırma için tarihi çevrede gerçekleştirilen aktiviteler incelenmiştir.
dc.description.abstractDifferent learning methods such as the presentation preferred in the activities carried out in the workshops, education in the museum, visualization, designing, play, historical environment tour, painting, poster production, drama have laid the groundwork for children to experience their cultural assets. Especially with the different perspective gained by these methods, the way children perceive the field they see every day changes. In order to allow this perception to change, it is important to both enrich the content and ensure the continuity of the studies on this subject. The regular and more inclusive dissemination of activities based on active experience will play an important role in achieving these gains. The level of awareness and awareness of the society is of great importance in ensuring the sustainability of the activities in the presentation and protection of cultural assets in the historical environment. It is necessary to include the society in the protection of cultural assets and to understand the values. It is important to gain these values, which constitute the awareness of protection, to people from childhood. The activities carried out in the historical environment were examined for a comprehensive research on the presentation of cultural assets and to examine the definitions made in the conceptual framework aimed with this study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleEducational activities for the presentation of the values of cultural assets to children
dc.title.alternativeKültür varlıklarının değerlerinin çocuklara sunulmasına yönelik eğitim faaliyetleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-09-06
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10146954
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid630995
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess