Çocukluk çağı örselenme yaşantıları ile duygu düzenleme güçlüğü ilişkisinde öz-şefkatin aracı etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, çocukluk çağı örselenme yaşantılarının duygu düzenleme güçlüğü arasında öz-şefkatin aracılık etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmaya 18-65 yaşlarında olan, Samsun'da yaşayan 118'si kadın olmak üzere toplam 250 kişi katılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak: Kişisel Bilgi Formu, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (DDGÖ), Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Form (ÇDÖY-KF) ve Öz-Duyarlık Ölçeği (ÖDÖ) kullanılmıştır. Elde edilen veriler önce SPSS 23.0 yardımıyla düzenlenmiş, daha sonra Lisrel 8.71 programından faydalanarak çocukluk çağı örselenme yaşantıları ile duygu düzenleme güçlüğü arasındaki ilişkide öz-şefkatin aracı etkisi incelenerek yapısal model sınanmıştır. Araştırmada ortaya çıkan sonuca göre öz-şefkatin, çocukluk çağı örselenme yaşantıları ile duygu düzenleme güçlüğü arasında kısmi aracılık görevi görmekte olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ulaşılan tüm sonuçlar ilgili literatüre göre tartışılmış, uygulamacılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Öz-şefkat, Çocukluk Çağı Örselenme Yaşantıları, Duygu Düzenleme Güçlüğü In this study, it was aimed to examine the mediating effect of self-compassion between the emotion regulation difficulty and childhood trauma experiences. For this aim, 250 volunteer participants (118 women) aged between 18-65 living in Samsun participated. Demographic Form, Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS), Childhood Trauma Questionnaire-Short Form (CTQ-SF) and Self-Compassion Scale were used. The handled data at first are regulated by helping SPSS 23.0 and then to Access to Lisrel 8.71 program, the structural pattern is tested to observe the mediator effect of self-compassion in relation between childhood trauma experiences and emotion regulation difficulty. The result shows that self-compassion acts as the partial mediator between childhood trauma experiences and emotion regulation difficulty. All the results have discussed all aspects of the related literature and suggestions were given to mental health professionals and researchers. Key Words: Self-Compassion, Childhood Trauma Experiences, Difficulties in Emotion Regulation
Collections