Show simple item record

dc.contributor.advisorGaniz, Selahattin
dc.contributor.authorDemir, Nebile
dc.date.accessioned2023-09-22T12:32:27Z
dc.date.available2023-09-22T12:32:27Z
dc.date.submitted2021-06-08
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741368
dc.description.abstractİnsanoğlu varoluşundan günümüze kadar her alanda farklı ürünleri saklama ihtiyacı duymuştur. Varoluş nedenlerinden biri saklama olan ambalaj, daha sonraları tüketim toplumunun artmasıyla pazarlama aracı olarak kullanılmıştır. Bununla birlikte kullanıldığı alanlarda genişlemiştir. İlk zamanlar da saklama ve muhafaza etme amacı taşıyan ambalaj daha sonra düşüncelerin ve grafik üsluplarında yer aldığı bir pazarlama aracına dönüşmüştür. Zaman içerisinde ürün ambalajının dışında kullanılan grafik öğelerin görsel algı oluşturarak hedef kitleye hitap etmesi sağlanmıştır. Bu nedenle grafik ürünler sanat akımlarıyla paralel ilerlemişlerdir. Bu şekilde bakıldığında Op-Art görsel bir mesajla hedef kitleye bir ileti sunar. Bu araştırmanın konusunda ise ambalaj grafiği ve Op-Art sanat akımı irdelenmiştir. Op-art sanat akımının ambalaj grafiğindeki yeri ve önemi incelenmektedir. Çalışma kapsamında Op-Art'ın kullanıldığı ambalaj grafiği tasarımlar incelenerek aralarındaki ilişkinin açığa çıkması hedeflenmiştir.
dc.description.abstractFrom the begining of their existence, mankind needed to store different products in every branch. Packing, which one of the reasons why it exists is preservation, later with the increase of consumption society, became used as a marketing tool. However the area of usage for the packing has been expanded. At first, it used only to preserve things and keep things, by the time past, packing turned into a marketing tool which includes graphic styles and thoughts. In time, it's aimed to create a visual perception with the graphic components of products' packing in order to provide the product an appealing look to the target group of consumers. That's why graphic products progressed parallelly with the trends in arts. If we look from this view, Op-Art presents signals with visual messages. In this study, the packing graphics and Op-Art art trends are explicated. The importance and the place of Op-Art art trends in packing graphics are examined. In this study, it is aimed to reveal the relations between Op-Art art trends and packing graphics, by examining some desing works which used Op-Art trends in packing graphics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOp art sanat akımının ambalaj grafiğine yansımaları
dc.title.alternativeThe reflection of op-art art trends to the packings graphics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-06-08
dc.contributor.departmentGrafik Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10305908
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid631670
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess