Erzurum'da üç kavşaktan oluşan koridorun mikrosimülasyon ve AHP yöntemiyle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada Erzurum ilinde bulunan şehrin önemli kavşakları olan İstasyon kavşağı- Gez kavşağı- İstanbulkapı kavşaklarının oluşturduğu koridor üzerinde bulunan kavşakların seyahat süresi, ortalama gecikmesi, CO, NOX ve VOC emisyonu salınımı, yakıt tüketimi ve kuyruk uzunluğu gibi parametrelerinin iyileştirilmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmada belirlenen koridorda bulunan kavşaklarda Vissim mikro ölçekli trafik simülasyon programı kullanılarak mevcut durum ve 13 farklı senaryo için mikrosimülasyon analizleri yapılmıştır. Belirlenen koridorda en uygun kavşak kombinasyonunu belirlemek için Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) uygulanmıştır.Bulgular: Simülasyon sonuçları kavşak tasarımlarının seyahat süresi, ortalama gecikmesi, CO, NOX ve VOC emisyonu salınımı, yakıt tüketimi, kuyruk uzunluğu gibi parametrelerinin iyileştirilmesinde kilit role sahip olduğunu göstermekte ve trafik akımındaki önemini ortaya koymaktadır.Sonuç: Belirlenen koridorda en uygun kavşak kombinasyonun belirlemek için Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) uygulanmıştır. AHP yöntemine göre en uygun alternatifin Senaryo 13 olduğu tespit edilmiştir. Ancak senaryo 13'ün ilk yatırım maliyetinin yüksek olması göz önüne alındığında ikinci en uygun alternatifin senaryo 7 olduğu belirlenmiştir. Purpose: In this study, it is aimed to improve the parameters such as travel time, average delay, CO, NOX and VOC emission, fuel consumption and tail length of the intersections on the corridor formed by the station intersection - Gez intersection - Istanbulkapı intersections. It is one of the important crossroads of the city in Erzurum.Method: In this study, microsimulation analyzes were made for the current situation and 13 different scenarios by using Vissim micro-scale traffic simulation program at the intersections in the determined corridor. Analytical Hierarchy Process (AHP) has been applied to determine the most suitable intersection combination in the specified corridor.Findings: Simulation results show that intersection designs play a key role in improving parameters such as travel time, average delay, emission of CO, NOX and VOC emissions, fuel consumption, tail length, and reveal their importance in traffic flow.Results: Analytical Hierarchy Process (AHP) has been applied to determine the most appropriate intersection combination in the specified corridor. Scenario 13 was determined to be the most appropriate alternative according to the AHP method. However, considering the high initial investment cost of Scenario 13, it has been determined that the second most suitable alternative is Scenario 7.
Collections