Üniversite öğrencilerinde dismenoreye yönelik kullandıkları tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Karakaş, Sevda | |
dc.contributor.author | Oyardı, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:22:55Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:22:55Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-02 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739889 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma menarş yaşından itibaren dismenore problemi yaşayan kadınların kullanmayı tercih ettikleri tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerinin (TAT) neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 04.01.2020 – 01.01.2021 tarihleri arasında Beykent Üniversitesi Meslek Yüksek Okulunda primer dismenore yaşayan 330 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı tipteki araştırmada literatür doğrultusunda hazırlanan soru formunda 37 adet soru bulunmaktadır. Dismenore yaşayan öğrencilerin %93'ü 18-24 yaş aralığındadır. Dismenoreli öğrencilerin tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerini tercih edenlerin oranı ortalama %56 olarak belirlenmiştir. En çok tercih edilen tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemleri %37 oranında bitki çayı tüketmek, %32 oranla da masaj yapmak ve %22,4 oranında karına sıcak uygulama yapmak olarak belirlenmiştir.Sonuç olarak TAT kullanım oranının yüksek olduğu bulunmuştur. TAT yöntemlerinin kullanımının yaygınlaştırılmasında hemşireler büyük önem arz etmektedir. TAT yöntemlerinin gerek hizmet içi eğitimlerde gerekse lisans eğitimine ders olarak eklenmesi ve bu konuda hemşirelerin araştırma yapmaları faydalı olacaktır. | |
dc.description.abstract | This research was conducted to determine what complementary and alternative treatment methods (CAM) that women who have dysmenorrhea problems prefer to use from the age of menarche.The study was conducted between 04 January 2020 and 01 January 2021 with 330 students suffer from primary dysmenorrhea at Beykent University Vocational School. There are 37 questions in the question form prepared in line with the literature in the descriptive type research. 93% of students with dysmenorrhea are between the ages of 18 and 24. Students with dysmenorrhea who preferred complementary and alternative treatment methods was determined as 56%. The most preferred complementary and alternative treatment methods are determined as consuming herbal tea (37%), massaging with (32%) and applying hot to the abdomen (22.4%).As a result, CAM usage rate was found higher. Nurses are of great importance in widespread of the use of CAM methods. It is useful to add CAM methods as courses both in in-service training and undergraduate education programs and for nurses to conduct research on this issue. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde dismenoreye yönelik kullandıkları tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of complementary and alternative treatment methods used by university students for dysmenorrhoea | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-02 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Dysmenorrhea | |
dc.subject.ytm | Nursing staff-hospital | |
dc.subject.ytm | Menstruation | |
dc.subject.ytm | Obstetrical-nursing | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Medicine-traditional | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Complementary therapies | |
dc.subject.ytm | Level of knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10313289 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 631748 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |