STEAM Eğitimi ve görsel sanatlar öğretmen adaylarının STEAM Eğitimi hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Eraslan Taşpınar, Şeyda | |
dc.contributor.author | Yıldırım, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:43Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:43Z | |
dc.date.submitted | 2023-04-28 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739602 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı STEAM Eğitimi ve Görsel sanatlar öğretmen adaylarınınSTEAM eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda görsel sanatlar öğretmenadaylarının STEAM Eğitimi hakkındaki görüşlerini farklı değişkenlere göre (cinsiyet, mezunoldukları okul türü, sınıf düzeyi ve daha önceden STEAM deneyimi) farklılık göstermedurumları belirlenmiştir.Yöntem: Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören görselsanatlar öğretmen adayları oluşturmaktadır. Toplanan veriler araştırmacı tarafından geliştirilengörsel sanatlar öğretmen adaylarının STEAM eğitimi hakkındaki görüşleri ölçeği iletoplanmıştır. Ölçek beşli likert tipinde ve 15 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada ulaşılanveriler bilgisayar ortamına aktarılmış verilerin analizinde SPSS26 ve AMOS26 istatistik paketprogramlarından yararlanılmıştır.Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilerin görsel sanatlar öğretmen adaylarının STEAMeğitimi hakkındaki görüşleri ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyet, mezun olunan okul (Lise)türü ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlemlenmemişancak araştırmaya katılan katılımcıların daha önceden STEAM eğitimi ile ilgili bir deneyimyaşanması değişkeninde istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür.Sonuçlar: Bu araştırmada elde edilen bulgular sonucunda araştırmaya katılan görsel sanatlaröğretmen adaylarının genelinde STEAM eğitimine yönelik bakışlarının olumlu olduğu tespitedilmiş ve ölçekten alınan puanların cinsiyet, mezun olunan okul(lise) türü, sınıf düzeyi gibideğişkenlerde farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: STEAM Eğitimi, STEM, Sanat, Görsel Sanatlar Öğretmen Adayları | |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of this research is to determine the views of STEAM Education and VisualArts teacher candidates about STEAM education. In this direction, it was determined that thevisual arts teacher candidates' views on STEAM Education differ according to differentvariables (gender, type of school they graduated from, grade level, and previous STEAMexperience).Method: In this study, descriptive survey model, one of the quantitative research methods, wasused. The study group of the research consists of visual arts teacher candidates studying atAtatürk University, Faculty of Education. The collected data were collected with the visual artsteacher candidates' opinion scale about STEAM education developed by the researcher. Thescale is in five-point Likert type and consists of 15 items. The data obtained in the researchwere transferred to the computer environment and SPSS26 and AMOS26 statistical packageprograms were used in the analysis of the data.Findings: No statistically significant difference was observed in the data obtained from theresearch according to the scores of visual arts teacher candidates from the STEAM educationscale, according to the variables of gender, type of school (High School) graduated and gradelevel, previous experience with STEAM education? There was a statistically significantdifference in the variable.Conclusions: As a result of the findings obtained in this study, it was determined that the visualarts teacher candidates who participated in the research had a positive view of STEAMeducation in general, and it was revealed that the scores obtained from the scale did not differin variables such as gender, type of graduated school (high school), class level.Keywords: STEAM Education, STEM, Art, Visual Arts Teacher Candidates | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | STEAM Eğitimi ve görsel sanatlar öğretmen adaylarının STEAM Eğitimi hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | STEAM Education and opinions of visual arts teacher candidates on STEAM Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-04-28 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | STEM | |
dc.subject.ytm | STEAM education | |
dc.identifier.yokid | 10321082 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 677814 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |