Show simple item record

dc.contributor.advisorOkumuş, Seda
dc.contributor.authorYetkil, Kübra
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:42Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:42Z
dc.date.submitted2021-11-01
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739598
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı; argümantasyon modelinin 8. sınıf `Basınç` ünitesinde öğrencilerin akıl yürütme becerileri ve akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından yarı deneysel desen kullanılmıştır. Örneklem seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı Erzurum ili Pasinler ilçesinde bulunan Pasinler Ortaokulu'nun 8.sınıfının iki şubesinde öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma deney grubu (n=13) ve kontrol grubu (n=17) ile yürütülmüştür. Uygulama üç hafta boyunca sürmüştür. Deney grubunda üç haftalık sürede argümantasyon modeline uygun olarak hazırlanmış çalışma yaprakları ile ders sürecine devam edilmiştir. Kontrol grubunda 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı'na uygun bir şekilde derse devam edilmiştir. Veri toplama aracı olarak 7. sınıf fen bilimleri dersi ünitelerini kapsayan bir Ön Bilgi Testi (ÖBT), 8. sınıf `Basınç` ünitesi kazanımlarını içeren bir Basınç Bilgi Testi (BBT) ve Özpınar (2012) tarafından geliştirilen Akıl Yürütme Becerisi Ölçeği (AYBÖ) kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Öncelikle test ve ölçeklerden elde edilen verilere normallik testleri yapılmış, ardından verilerin normal dağılıma uygun olup olmamasına durumuna bağlı olarak Bağımsız örneklem t testi, ANCOVA ve Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgular neticesinde argümantasyon modeli ile derse devam eden deney grubun akademik başarısının kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu, argümantasyon modelinin akademik başarıyı artırmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubun akıl yürütme becerisi kontrol grubuna göre anlamlı farklılık göstermiştir. Sonuçlar: Argümantasyon modelinin kullanılması dersleri daha kalıcı hale getirerek öğrencilerin daha aktif bir şekilde katılımını sağlamaktadır. Argümantasyon modelinin öğrencilerin akıl yürütme becerilerini artırdığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda argümantasyon modelinin derslerde kullanılması önerilmektedir.
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to investigate the effect of the application of the the argumentation model in the unit of `pressure` of the 8th grade on students' reasoning skills and academic achievement. Method: Quasi-experimental design, one of the quantitative approaches, was used in the study. The sample of the study consists of 30 students studying in the 8th grade two branches of Pasinler Secondary School in the Pasinler district of Erzurum province in the 2020-2021 academic year. The study was performed with the experimental group (n:13) and the control group (n:17). The application took three weeks. While the experimental group continued the lesson period with the worksheets prepared in accordance with the argumentation model for three weeks, the control group continued the lesson in accordance with the education curriculum. As for the data collection tools, a Pre- Knowledge Test (PKT) involving the units of science course of 7th grade, a Pressure Achievement Test (PAT) involving the learning outcomes of `Pressure` unit and The Reasoning Skills Scale (RSS) developed by Özpınar (2012) were used. Validity and reliability studies of data collection tools were performed. SPSS program was used for the data analysis. First of all, the normality test was performed on the data obtained from the test and the scales, then the Independent sample test, ANCOVA, and Mann Whitney U Tests were applied depending on whether the data were suitable for normal distribution Findings: As a result of the findings obtained, the academic achievement of the group attending the argumentation model increased more than the control group. In other words, argumentation model increased students' academic achievement. Also, the argumentation model improved the reasoning skills of the students.Conclusions: The use of argumentation model makes the lessons permanent and enables students to more actively. participate The argumentation model increased the reasoning skills of the students. In line with the data obtained, the use the argumentation model in the lessons were recommended.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon modelinin `basınç` ünitesinde akıl yürütme ve akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of argumentation model on reasoning and academic achievement in the unit of `pressure`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10321360
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid689056
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess