Sosyal Bilgiler dersinin halk bilimi ürünleriyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Başcı Namlı, Zeynep | |
dc.contributor.author | Menteşe, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:41Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:41Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-17 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739595 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma Sosyal Bilgiler dersinin halk bilimi ürünleriyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır.Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından 'ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen' kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili Palandöken ilçesine bağlı bir ilkokulda öğrenim gören 35 ( deney grubu=18, kontrol grubu=17) dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi ve Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilk normallik testi, Levene Testi, Wilcoxon Analizi, Paired Sample t Testi, Mann-Whitney U Testi ve Independent Sample t Testi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı son test puanları arasında ise deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi tutum ölçeği ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç: Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler dersinin halk bilimi ürünleriyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına olumlu katkısı olduğu ancak tutumları üzerinde herhangi bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Halk bilimi ürünleri, akademik başarı, sosyal bilgiler dersi | |
dc.description.abstract | Purpose: This research aims to determine the effect of teaching the social studies course with folklore products on the academic achievement and attitudes of the students.Method: In the research ' pre test-post test quasi-experimental design with control group' which is one of the quantitative research approaches, was used. The study group of the research consists of 35 fourth grade students ( experimental group=18, control group=17 ) studying in a primary school in Palandöken district of Erzurum province. In the research Academic Achievement Test and Social Studies Course Attitude Scale were used as data collection tools. Shapiro-Wilk normality Test, Levene Test, Wilcoxon Analysis, Paired Sample t Test, Mann-Whitney U Test and Independent Sample t Test were used in the analysis of the data obtained as a result of the research.Findings: According to the findings obtained as a result of the research, it was determined that there was no significant difference between the academic achievement test pre-test scores of the experimental and control group students while there was a significant difference between the post-test scores in favor of the experimental group. In addition, it was determined that there was no statistical difference between the social studies course attitude scale pre-test and post-test scores of the experimental and control group students.Result: As a result of the research, it was concluded that the teaching of the social studies course with folklore products contributed positively to the academic success of students but did not have any effect on their attitudesKeywords: Folklore products, academic success, social studies course | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler dersinin halk bilimi ürünleriyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching the Social Studies course with folklore products on the achievement and attitudes of the students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-17 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Folklore | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.identifier.yokid | 10291692 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 693065 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |