Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile etkileşim kaygısı ve bilinçli farkındalığın ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile etkileşim kaygısı düzeyi ve bilinçli farkındalık seviyesi arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini Üsküdar Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi'ne devam eden 185'i kadın 39'u erkek lisans ve yüksek lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Katılımcılara `Sosyodemografik Bilgiler Formu`, `İlişki Ölçekleri Anketi`, `Bilinçli Farkındalık Ölçeği` ve `Etkileşim Kaygısı Ölçeği` uygulanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS versiyon 21.0 programı ile analiz edildi. Değişkenler arasındaki doğrusal ilişki Pearson ve Spearman korelasyon testleri ile değerlendirildi. Pearson ki-kare, Kolmogorov Smirnov, posthoc Tukey, bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) tekniklerinden yararlanıldı. Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile etkileşim kaygısı ve bilinçli farkındalık arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Etkileşim kaygısı ile bilinçli farkındalık arasında ise zayıf-orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca bazı demografik bilgilerle yapılan analizlerde anlamlı ilişkilere rastlanmıştır.Anahtar kelimeler: bağlanma stilleri, etkileşim kaygısı, bilinçli farkındalık The relationship between attachment styles, interaction anxiety and conscious awareness among univesity studentsThis research was conducted to examine the relationship between attachment styles, interaction anxiousness and conscious awareness in university students. The sample of the study consists of 185 female and 39 male undergraduate and graduate students attending Üsküdar University and Yıldız Technical University. Participants were given `Sociodemographic Information Form`, `Relationship Scales Questionnaire`, `Conscious Awareness Scale` and `Interaction Anxiousness Scale`. The data were analyzed with IBM SPSS version 21.0 program. Pearson and Spearman correlation tests were used to evaluate the linear correlation between variables. Pearson chi-square, Kolmogorov Smirnov, posthoc Tukey, independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used. Significant differences were found between attachment styles, interaction anxiousness and conscious awareness in university students. A weak-to-moderate significant relationship was found between interaction anxiousness and conscious awareness. In addition, significant relationships were found in the analysis of some demographic information.Key Words: Attachment styles, Interaction anxiousness, Conscious awareness, mindfulness
Collections