Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Katılımcılar belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları bu teknikle belirlenen ve katılmaya gönüllü olan üstün yetenekli 24 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerle yapılan görüşmeler boyunca verilen problemleri kendi cümleleriyle açıklamaları istenmiş, çözüm süreçleri tek tek sorulmuştur. Bazı öğrenciler problemi kendi cümleleriyle özetlerken bazı öğrenciler problemde yer alan bilgileri problem üzerinden ifade etme yoluna gitmiştir. Bu araştırmanın sonucunda, üstün yetenekli öğrencilerin bireysel olarak çözdükleri rutin olmayan problemlerin çoğunda yaratıcı muhakemeler sergilediği görülmüştür. Öğrencilerin bazılarının ise matematiksel işlem becerilerinin yüksek olmasına rağmen rutin olmayan problemlerin çözümlerini yaparken zorlandıkları ve algoritmik muhakemeye başvurdukları görülmüştür. The purpose of this research is to examine the mathematical reasoning skills of gifted students. The case study design, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. While determining the participants, criterion sampling technique, one of the purposeful sampling methods, was used. The participants of the study consist of 24 gifted seventh grade students who were determined by this technique and volunteered to participate. During the interviews with the students, they were asked to explain the problems given in their own words, and the solution processes were asked one by one. While some students summarized the problem in their own words, some students chose to express the information in the problem through the problem. As a result of this research, it was seen that gifted students displayed creative reasoning in most of the non-routine problems they solved individually. It was observed that although some of the students had high mathematical processing skills, they had difficulties in solving non-routine problems and resorted to algorithmic reasoning.
Collections