Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyürek, Rıza
dc.contributor.authorAtilla, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-22T12:09:29Z
dc.date.available2023-09-22T12:09:29Z
dc.date.submitted2022-02-23
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738049
dc.description.abstractBireyler içinde yaşadıkları ortam gereği toplumsal katmanda farklı kimliklere sahiptirler.Bireylerin statüleri, çalışma durumları, bilgi ve birikimleri, sahip oldukları değerler onlara birerkimlik sağlamaktadır. Sahip oldukları bu kimlikler bireylerin yaşamları süresince toplumsaldüzeyde kendilerine bir yer edinmede yardımcı olmaktadır. Bireylerin kimlik kazanımlarıeğitimleriyle, kültürel birikimleriyle ve yaşantılarıyla paralel olarak değişmekte vegelişmektedir. Yapılan bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının öğretmen kimlikalgılarının hangi düzeyde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte müziköğretmeni adaylarının öğretmen kimlik algıları ile cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, yaş,eğitim görmekte oldukları üniversite arasındaki ilişkinin incelenmesi de amaçlanmıştır.Araştırma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreniniTürkiye'deki Üniversitelerin Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, MüzikEğitimi Anabilim Dallarında öğrenim görmekte olan müzik öğretmeni adayları oluşturmakta,örneklemini ise 2020-2021 Eğitim Öğretim yılı güz ve bahar yarıyıllarında Türkiye'nin 7 farklıcoğrafi bölgesinden seçkisiz atama yöntemi ile örneklem olarak belirlenmiş ilgili anabilimdallarında öğrenim gören 217'si kadın, 206'sı erkek olmak üzere toplam 423 müzik öğretmeniadayı oluşturmaktadır. Araştırmada, Demografik Bilgi Formu ve Meslek Öncesi ÖğretmenKimliği Ölçeği kullanılarak veriler toplanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının öğretmen kimlikalgısı düzeylerinin belirlenmesi için betimsel analizlerde; ortalama ve standart sapmakullanılırken ilişkisel bulguların belirlenmesinde Bağımsız Örneklem T-Testi, Tek YönlüVaryans Analizi (Anova), Tukey Testi ve Korelasyon Testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının öğretmen kimlik algılarının genel ortalamalarıcinsiyet, sınıf ve mezun olunan lise türüne göre değişiklik göstermezken, yaş ve eğitimgördükleri üniversitelere göre değişiklik gösterdiği sonuçları elde edilmiştir.Anahtar kelimeler: kimlik, müzik eğitimi, meslek öncesi öğretmen kimliği, müzik öğretmeni adayları
dc.description.abstractIndividuals hold different identities due to the social environment in which they live. Theworking status of the individuals, their knowledge, their background and the values they haveprovide them with an identity. Sahip oldukları bu kimlikler bireylerin yaşamları süresincetoplumsal düzeyde kendilerine bir yer edinmelerine yardımcı olmaktadırlar. The identity gainsof individuals constantly change and develop in parallel with their education, culturalbackground and lifestyles. This study aims to determine the level of teacher identity perceptionsof music teacher candidates. In addition, it is aimed to examine the relationship between teacheridentity perceptions of music teacher candidates and their gender, age, social class, type of highschool they have graduated, and finally the university at which they are currently studying.Relational scanning model has been applied in the course of preparing this descriptive study.The time span of this study is 2020-2021 academic year, both fall and spring semesters. It coversthe Music Teaching program of Fine Arts Education majors at the Education Faculty ofuniversities in Turkey. The surveyed sample in this study consists of 217 female and 206 malestudents - totally 423 music teacher candidates from all over Turkey, whom have been selectedrandomly. In the course of this study, data was collected using demographic information formand pre-occupation teacher id scale.In descriptive analyses, average and standard deviation methods were used for determining theteacher identity perception levels of music teacher candidates. In order to determine therelational findings, Independent Sample T-Test, One-Way Variance Analysis (Anova), TukeyTest and Correlation Tests were conducted. According to the findings of this study, the overall averages of teacher identity perceptions of music teacher candidates did not vary according totheir gender, social class and the type of high school they had graduated from. However, itvaried according to their age and the universities where they were educated.Keywords: identity, music education, pre-career teacher ID, music teacher candidatesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının öğretmen kimliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination of the teaching identity of music teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-02-23
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10329854
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid709618
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess