Mesleki stres ve bireysel performans ilişkisi: Bir kamu kurumunda araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yaşanan ekonomik, teknolojik siyasal ve kültürel gelişmeler ve değişimler örgütlerin giderek büyümesine ve bir takım değişimler yaşamasına sebep olmaktadır. Böylece çalışanlar uyum problemi yaşamakta, büyük bir baskı, endişe ve gerilim hissetmektedir. Çalışanların hissettikleri aşırı endişe ve gerilim de stres ile tanışmalarına neden olmaktadır. Araştırmamız kamu çalışanlarının mesleki stres ve bireysel performans ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır.Bu araştırmanın temel amacı; mesleki stres ve bireysel performans ilişkisini tespit etmektir. Bunun yanı sıra katılımcıların demografik özelliklerinin (cinsiyet, yaş, medeni durum, çalışma süresi) mesleki stres ve bireysel performans üzerinde anlamlı farklılılar gösterip göstermediği üzerine elde edilen veriler de araştırmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini oluşturan Kars ili ve ilçelerinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler üzerinde anket aracılığı ile veriler toplanmıştır. Uygulanan anket üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde demografik bilgiler yer almaktadır. ikinci bölümde ` stres değerleme ölçeği` ve son bölümde `performans algısı ölçeği` yer almaktadır. Verilerin analizinde, güvenirlik analizi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, Spearman Sıra Farkları Korelasyon katsayısına testleri uygulanarak yorumlanmıştır.Çalışamanın sonunda mesleki stres ve bireysel performans arasındaki ilişki düzeylerinin belirlenmesi için Spearman Sıra Farkları Korelasyon katsayısına bakılmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre öğretmenlerin yoğun olarak strese maruz kaldıkları ortaya çıkmaktadır. Bu stresin de öğretmenlerin performansını düşürdüğü sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Stres, Mesleki Stres, Bireysel Performans Today's economic, technological, political and cultural developments and changes cause organizations to grow and experience some changes. Thus, employees experience adaptation problems and feel great pressure, anxiety and tension. Excessive anxiety and tension felt by the employees also cause them to meet with stress. Our research aims to examine the relationship between occupational stress and individual performance of public employees.The main purpose of this research is; To determine the relationship between occupational stress and individual performance. In addition, the data obtained on whether the demographic characteristics of the participants (gender, age, marital status, working time) show significant differences on occupational stress and individual performance is another aim of the research.Data were collected through a questionnaire on teachers working in secondary education institutions in Kars province and its districts, which constitute the universe of the research. The applied questionnaire consists of three parts. The first section contains demographic information. The second part includes the `stress assessment scale` and the last part includes the `performance perception scale`. In the analysis of the data, reliability analysis was interpreted by applying Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test, Spearman Rank Differences Correlation coefficient tests.At the end of the study, Spearman Rank Correlation coefficient was examined to determine the relationship levels between occupational stress and individual performance. According to the results of the analysis, it is revealed that teachers areexposed to intense stress. It was concluded that this stress also reduced the performance of teachers.Keywords: Stress, Occupational Stress, Individual Performance
Collections