Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Tolga
dc.contributor.authorGedik, Eren
dc.date.accessioned2023-09-22T12:08:53Z
dc.date.available2023-09-22T12:08:53Z
dc.date.submitted2022-11-08
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737978
dc.description.abstractTürk Millî Eğitimi'nin genel amaç ve hedeflerine ulaşmada önemli bir araç olan ders kitapları, öğretim programlarının uygulanmasında önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı; KDÖP'ye göre hazırlanan, 9, 10, 11, 12. Sınıf Kaval Ders Kitaplarındaki etkinliklerin, öğretim programındaki kazanımlara uygun olup olmadığının tespit edilmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile gerçekleştirilmiş ve çalışma doküman incelemesi deseni ile yapılmıştır. Doküman incelemesi araştırılması hedeflenen olgu veya olgular hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsamaktadır (Yıldırım ve Şimşek, 2011). Bu desen Bowen'in (2009: 27) ifadesiyle detaylı incelemelere imkân sağlamaktadır. Araştırmanın güvenirliğini arttırmak için Kaval Ders Kitaplarında yer alan etkinlikler ile öğretim programındaki kazanımların yer aldığı çizelgeler, alanlarında akademik kariyere sahip olan ve devlet kurumlarında kaval sanatçısı olarak görev yapan yedi kişiye sunulmuştur. Fakat üç kurumdan dönüt alınamadığından dolayı araştırmada dört kişinin görüşlerinden faydalanılmıştır.Güvenirlik = Görüş Birliği Sayısı /(Görüş Birliği Sayısı + Görüş Ayrılığı Sayısı ) x 100 formülü kullanılarak görüş birliği % 100 tespit edilmiştir. Araştırmada Kaval Ders Kitaplarında bulunan etkinlikler detaylı olarak incelenmiştir. İncelemede kitaplarda yer verilen etkinliklerin öğretim programında yer alan kazanımlara uygun olup olmadığı alınan görüşler doğrultusunda tespit edilmiştir.Kaval Ders Kitaplarında yer alan etkinliklerin birçoğunun, öğretim programındaki kazanımlara uygun olduğu tespit edilmiştir. Fakat bazı makam isimlerinin, öğrenilmesi istenilen makamın donanımına uygun olmadığı ve literatürde daha önce rastlanılmayan makam isimlerinin, öğretim programında ve ders kitaplarında yer aldığı, görüşlerine başvurulan kişiler tarafından saptanmıştır. Ayrıca bazı etütlerde sistematik ilerlemenin dışına çıkıldığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractTextbooks, which are an important tool in achieving the general goals and objectives of Turkish National Education, have an important place in the implementation of teaching programs. The aim of this study is the determination of whether the activities in the textbooks, prepared according to the Kaval Lesson Curriculum, are suitable for the achievements of the Curriculum. The research was carried out with a case study, one of the qualitative research methods, and the study was conducted with a document review design. Document review covers the analysis of written materials that contain information about the subject or facts aimed to be investigated (Yıldırım & Şimşek, 2011). This pattern allows detailed examinations with the words of Bowen (2009: 27). In order to increase the reliability of the research, the activities in the Kaval Textbooks and the charts containing the achievements in the curriculum were presented to seven people who have academic careers in their fields and work as Kaval artists in state institutions. However, since feedback could not be obtained from three institutions, the opinions of four people were used in the study.The consensus was determined as 100% using the formula Reliability = Number of Consensus / (Number of Consensus + Number of Disagreements) x 100. In the research, activities in Kaval Textbooks were examined in detail. In the analysis, it was determined in accordance with expert opinions whether the activities in the books were suitable for the objectives in the curriculum.It has been determined that many of the activities in the Kaval Textbooks are suitable for the objectives in the curriculum. However, it was determined by the experts that some of the makam names were not suitable for the equipment of the desired makam and the names of the makams that were not encountered before in the literature were included in the curriculum and textbooks. In addition, it has been determined in some studies that systematic progress has been broken.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar liselerinin çalgı eğitimi branşlarından kaval dersi öğretim programının incelenmesi
dc.title.alternativeReview of the kaval lesson teaching program from the instrument education branches of fine arts high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-08
dc.contributor.departmentTürk Müziği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmShepherd?s pipe
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10333629
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664357
dc.description.pages298
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess