Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutumları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin boş zaman tutumları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının incelenmesini amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutumları ile sağlıklı yaşam biçimlerinin bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmektedir.Araştırmanın evrenini Muş Alparslan Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan 600 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise 289 gönüllü öğrenciden meydana gelmektedir. Katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Boş Zaman Tutumu Ölçeği ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği (SYBD) uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı ile değerlendirilmiş ve elde edilen veriler frekans, yüzde, ikili karşılaştırmalarda t testi ve çoklu karşılaştırmalarda ise Anova testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alınmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyetleri açısından ölçek puanları bağımsız örneklem T testi ile karşılaştırılmıştır. Katılımcıların cinsiyetleri ile boş zaman tutumu ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeğinin alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir Araştırmaya katılan 23 yaş ve üzerinde olan öğrencilerin davranışsal ve bilişsel alt boyutlarından ortalama puanlarının diğer yaş gruplarından daha fazla olduğu görülmüştür.Sonuç olarak; Öğrencilerin cinsiyetleri ile boş zaman yönelik tutumları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları arasında bir farklılık meydana gelmediği ve yaşı 24 ve üzerinde olan öğrencilerin küçük yaştaki öğrencilere göre kişiler arası ilişkilerinin daha iyi olduğu, farklı bölümlerde okuyan öğrencilerin boş zamana yönelik tutumlarında ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarında anlamlı görülebilecek bir farklılık olmadığı görülmüştür.Ayrıca boş zaman tutum ölçeği alt boyutları ile sağlıklı yaşam biçimi davranışları alt boyutları arasındaki ilişki bakıldığında ise düşük düzeyde pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. This study aims to examine university students' leisure attitudes and healthy lifestyle behaviors. It has been tried to examine whether university students' leisure attitudes and healthy lifestyles differ in terms of some variables.The population of the research consists of 600 students studying at the Muş Alparslan University Faculty of Sports Sciences. The sample of the study consists of 289 volunteer students. Personal Information Form, Leisure Attitude Scale and Healthy Lifestyle Behaviors Scale (HLBS) were applied to the participants. The data obtained from the scale were evaluated with the SPSS statistical package program and frequency, percentage, t test for pairwise comparisons and ANOVA test for multiple comparisons were applied. The significance level was taken as p<0.05.The scale scores of the students participating in the research in terms of gender were compared with the independent sample T test. There was no statistically significant difference between the genders of the participants and the sub-dimensions of the leisure time attitude and healthy lifestyle behaviors scale. It was observed that the average scores of the students aged 23 and above in the behavioral and cognitive sub-dimensions were higher than the other age groups.As a result; It can be seen that there is no difference between the genders of the students, their attitudes towards leisure time and healthy lifestyle behaviors, and that students aged 24 and over have better interpersonal relationships than younger students, and it can be seen that there is not a significant difference in the attitudes and healthy lifestyle behaviors of students studying in different departments.
Collections