Finansal teknolojilerin kullanımında tüketici algısı: Türkiye ve Azerbaycan karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Azerbaycan ve Türkiye'de finansal teknolojilerin kullanımında tüketicialgısının ölçülmesi ve bu algının demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığınınbelirlenmesidir. Çalışma iki teorik ve bir araştırma bölümü olmak üzere toplamda üçbölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde dijitalleşme süreci, yeni nesil teknoloji modelleri,finansal teknoloji kavramı, finansal teknoloji iş modelleri ile ilgili teorik bilgilere yerverilmiştir. Üçüncü bölümde ise tüketici algısının ölçülmesi amacı ile yapılan anketsonuçları analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye veAzerbaycan'da yaşayan finansal hizmet kullanıcıları oluşturmaktadır. Araştırmakapsamında Türkiye ve Azerbaycan'da toplamda 397 adet anket uygulanmıştır. Anketlerdenelde edilen veriler SPSS 22. istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Finansalteknolojilerin kullanımında tüketici algısının demografik özelliklere göre farklılaşıpfarklılaşmadığını araştırmak amacı ile Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleriuygulanmıştır. Yapılan testlerin sonucunda finansal teknolojilerin kullanımında tüketicialgısının her iki ülkede de yaş ve eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespitedilmiştir. Buna ek olarak Türkiye'deki katılımcıların finansal teknolojilerin verimliliğinekarşı algılarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. The purpose of this study is to analyze consumer perception in the use of financialtechnology in Turkey and Azerbaijan and also determining whether this perception changesaccording to demographic characteristics. The study consists of two theoretical and oneresearch sections. In the first two chapters, theoretical information about digitalizationprocess, new generation technology models, financial technology concept and financialtechnology business models are given. In the third part, the results of the survey is analyzedand interpreted. The sample of the study consisted of consumers of financial services livingin Turkey and Azerbaijan. Within the scope of research 397 questionnaires were applied intotal in Turkey and Azerbaijan. Data obtained from the questionnaires were analyzed usingSPSS 22. program. In order to investigate whether consumer perception in the use offinancial technologies differs according to demographic characteristics Mann-Whitney Uand Kruskal Wallis tests are applied. Results of the tests show that in both countriesconsumer perception in the use of financial technology changes according to age andeducational level of consumers. In addition, consumer perception to the efficiency offinancial technology was concluded to be higher in Turkey than Azerbaijan.
Collections