Show simple item record

dc.contributor.advisorSusamoğlu, Funda
dc.contributor.authorBayaner, Sevda
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:42Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:42Z
dc.date.submitted2023-01-19
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736641
dc.description.abstractİnsan yapısı gereği var olmak ister ve bu varoluşu kendini benlik kavramı ile ortaya koymaktadır. Var olma isteği insanın doğumdan itibaren kendini tanımaya ve dış dünya ile etkileşime girmekle başlamaktadır. Benlik kavramını psikoloji bilimine katan William Jamesın ardından, Lacan ve Cooley'in benliğe 'ayna evresi' , 'ayna benlik' kuramıyla ilişkilendirerek, bireyin ilk kez kendini bebeklik çağında fark ettiğini açıklamaktadır. Carl Gustav Jung ise benliği kendi kolektif bilinçdışı kavramına kattığı arketip kuramında açıklamaktadır. Bu araştırmanın amacı benlik kavramını farklı kuram ve disiplinlerde ele alarak görsel sanatlar alanı ile ilişkilendirerek incelenmektedir. Görsel sanatlar alanından çeşitli sanatçıların, konuya ilişkin yaklaşımları, üretimleri üzerinden değerlendirilmektedir Kişisel sanat pratiğinde, kimlik ve benlik çatışması, amorf soyut seramik formların, cam, ayna gibi çeşitli malzemelerle ilişki içinde ifade bulmaktadır.
dc.description.abstractHuman wants to exist due to his nature and this existence reveals itself with the concept of self. The desire to exist begins with the human being's getting to know himself from birth and interacting with the outside world. Following William James, who added the concept of self to the science of psychology, Lacan and Cooley associate the self with the `mirror phase`, `mirror self` theory, explaining that the individual first notices himself in infancy. Carl Gustav Jung explains the self in his archetypal theory, which he added to his collective unconscious concept.The aim of this research is to examine the concept of self in different theories and disciplines and in relation to the field of visual arts. The approaches of various artists from the field of visual arts are evaluated through their productions. In personal art practice, identity and self conflict find expression in relation to amorphous abstract ceramic forms with various materials such as glass and mirrors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBenlik kavramının oluşumunun soyut seramik formlarda yorumlanması
dc.title.alternativeInterpretation of the formation of the self-concept in abstract ceramic forms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-19
dc.contributor.departmentSeramik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmGlass
dc.subject.ytmSelf
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmAbstract ceramic
dc.subject.ytmMirror
dc.identifier.yokid10237695
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670528
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess