Çevrimiçi uygulanan senaryo temelli öğrenme modelinin üniversite öğrencilerinin İngilizce yazma becerisine, yazma motivasyonuna ve öz yeterlik inancına etkisi
dc.contributor.advisor | Oğuz, Aytunga | |
dc.contributor.author | Karafil, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:46:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:46:13Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-14 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735887 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil olarak İngilizce yazma becerisinin gelişmesi bireylerin daha iyi bir eğitim alabilmelerine, daha iyi iş olanakları elde edebilmelerine, akademik başarılarının artmasına olanak sağlamaktadır. Öğrencilerin İngilizce yazmaya karşı motive olmaları, İngilizce yazma özyeterlik inançlarının yüksek olması, kendilerine duydukları güven ve İngilizceyi gerçek yaşam durumlarında kullanmaları bu becerinin gelişiminde önemli etkenlerdendir. Bu nedenle gerçek yaşam durumlarını içeren senaryolara dayalı İngilizce yazma öğretimi öğrencilerin daha etkili yazılar yazmasına, İngilizce yazma motivasyonlarının, özyeterlik inançlarının artmasına ve İngilizce yazma becerisinin gelişmesine yardımcı olabilir. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi senaryo temelli İngilizce yazma öğretiminin üniversite öğrencilerinin İngilizce yazma becerisini, yazma motivasyonunu ve yazma özyeterlik inancını nasıl geliştirdiğinin belirlenmesidir. Eylem araştırması deseninde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılının güz döneminde Yalova Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık programında A2 seviyesinde aynı sınıfta öğrenim gören 14 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma kapsamında sekiz senaryo etkinliği hazırlanmıştır. Öğrencilerin İngilizce yazma becerilerini geliştirmek, yazma özyeterlik inançlarını ve motivasyonlarını arttırmak amacıyla eylem planları hazırlanmıştır. Eylem planlarının uygulanması dört döngü ve sekiz haftadan oluşmuştur. Eylem araştırması içerisinde sürece yönelik net bir bakış açısına sahip olabilmek amacıyla nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen nicel bulgulara göre çevrimiçi senaryo temelli İngilizce yazma öğretimi süreci sonunda öğrencilerin İngilizce yazma becerilerinin geliştiği, uygulama sürecinin öğrencilerin içsel yazma motivasyonları ve yazma özyeterlik inançları üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Araştırmanın nitel bulgularına göre öğrenciler çevrimiçi senaryo temelli İngilizce yazma sürecinin yazma becerilerini, kelime bilgilerini, araştırma becerilerini ve düşünme becerilerini geliştirdiği görüşündedir. Buna karşılık öğrenciler uygulama sürecinin zorlayıcı ve yoğun olduğu, zaman zaman motivasyonlarının düştüğü yönünde olumsuz görüşlerini de dile getirmişlerdir. Öğrenciler uygulama sürecinin daha uzun olması, daha uzun yazılar yazma ve yazma ödevlerinin eşzamansız olarak yapılması yönünde önerilerde bulunmuşlardır. | |
dc.description.abstract | Enhancement of English writing skill in learning a foreign language enables individuals to get a better education, get better job opportunities, and increase their academic success. The motivation of learners to write in English, their self-efficacy beliefs in English writing, their self-confidence and their use of English in real-life situations are important factors that enable the development of this skill. Therefore, English writing instruction based on scenarios with real-life situations can contribute to students' writing more effectively, increasing their motivation and developing their self-belief in English writing. This study aims to determine how online scenario-based English writing instruction improve English writing skills, writing motivation and writing self-efficacy beliefs of university students. The study group of the research, which was designed as action research, consisted of 14 students studying in the same class at A2 level in the English preparatory program of Yalova University School of Foreign Languages in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Eight scenario activities were prepared within the scope of online scenario-based English writing instruction. Action plans were developed in order to improve students' English writing skills, and to increase their writing self-efficacy beliefs and motivations. The implementation of the prepared action plans consisted of four cycles and eight weeks. Quantitative and qualitative data collection tools were used in order to have a clear perspective on the process within the action research. According to the quantitative findings, it was determined that the English writing skills of the students improved at the end of the online scenario-based English writing teaching process, and the application process was effective on students' intrinsic writing motivations and writing self-efficacy beliefs. According to the qualitative findings of the study, students had the opinion that the application process improved their writing skills, vocabulary, research skills and thinking skills. On the other hand, students expressed their negative opinions that the implementation process was challenging, intense, and their motivation decreased from time to time. The students suggested that the application process should be longer, they should write longer paragraphs, and writing assignments should be done asynchronously. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çevrimiçi uygulanan senaryo temelli öğrenme modelinin üniversite öğrencilerinin İngilizce yazma becerisine, yazma motivasyonuna ve öz yeterlik inancına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of online scenario-based learning on english writing skill, English writing motivation and self-efficacy beliefs of university students | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-14 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10264965 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 751893 | |
dc.description.pages | 362 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |