Üniversiteli gençlerin boş zaman değerlendirme davranışları üzerine bir inceleme: `Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Boş zaman, insanın ihtiyaç ve zorunluluklarının dışında kalan zaman dilimidir. Bunun yanında boş zaman, insanın kendini tamamen özgür hissettiği ve seçimlerini ortaya koyduğu zaman dilimidir. Bu nedenle insan için en değerli zaman dilimlerinden biridir. Bu araştırma, üniversiteli gençlerin boş zaman davranışını konu edinmektedir. Üniversiteli gençlerin boş zamanının göreli fazla olması bu çalışmanın inceleme konusu olarak seçilmesinde etkili olmuştur. Üniversiteli gençlerin bu çalışma için seçilmesinin başka bir nedeni ise bu bireylerin sosyal anlamda birbirleriyle yakın çevreyi paylaşması ve ekonomik anlamda da genel olarak birbirlerine yakın durumda olmalarıdır. Yani üniversiteli gençlerin geneli ekonomik açıdan aileye ya da burs ve kredi veren kurumlara bağımlı bulunmaktadır. Bununla birlikte aralarında yarı zamanlı ya da tam zamanlı çalışan öğrenciler de bulunmaktadır. Bu çalışma toplumsal statü grupları üzerinden de yapılabilirdi. Fakat üniversite öğrencilerinin toplumsal statü grupları üzerinden değerlendirilmesi zordur. Bu çalışmadaki amaç sadece sınıfsal ayrım üzerinden bir değerlendirmede bulunmak değildir. Çalışmada Pierre Bourdieu perspektifi ile kültürel açıdan ayrıma başvurulması amaçlanmıştır. Bunun için öğrencilerin sermayelerinin görünür olduğu noktaların tespit edilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle söz konusu çalışma bu noktaların tespit edilmesi ve analiz edilmesine dayanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Boş zaman, Gençlik, Habitus, Pierre Bourdieu, Kültürel Sermaye Leisure is a period of time outside of human needs and obligations. Besides, free time is a period of time in which a person feels completely free and makes his choices. Therefore, it is the most valuable time period for human beings. The research focuses on the leisure behavior of university students. The excessive free time of university students has been effective in choosing this study as the subject of study. In addition, another reason why university students were chosen for this study is that these individuals share a close social circle with each other and are generally close to each other in economic terms. In other words, the majority of university students are economically dependent on families or institutions that provide scholarships and loans. However, there are also students working part-time or full-time among them. This study could also be done through social status groups. However, it is difficult to evaluate university students over social status groups. The purpose of this study is not only to make an assessment based on class distinction. In the study, it is aimed to apply cultural distinction with Pierre Bourdieu's perspective. For this, it is necessary to determine the points where the students' capital is visible. The results of the analysis will be evaluated by making an analysis based on the differences that occur as a result of the determination of these points.Keywords: Leisure, Youth, Habitus, Cultural Capital, Pierre Bourdieu
Collections