Endüstri 4.0 sürecinin kurumsal iletişim yönetimindeki yansımaları: Uygulamacılara yönelik nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin ve yeni inovasyonların hızla ilerlemesiyle Endüstri 4.0'a sürecine girmiş bulunuyoruz. İçerisine dâhil olduğumuz bu süreçte Kurumsal İletişim çalışmaları ve uygulamaları da zaman içerisinde değişmekte ve yerini geleneksel kurumsal iletişim uygulamalarına göre Endüstri 4.0 uygulamalarına bırakmaktadır. Kurumsal İletişim Yöneticileri de gelişen teknoloji çağına ve Endüstri 4.0 'a adapte olmaya başlamış ve Endüstri 4.0'ın ürünlerini kullanmaya başladıkları gözlemlenmektedir. Bu çalışmalar hem iç hem de dış Kurumsal İletişim Yönetimi alanlarında görülmektedir. Bu çalışmada, Endüstri 4.0' sürecinde Kurumsal İletişim Yönetimi ve Kurumsal İletişim Uygulamacılarına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde; Endüstri 4.0'a kadar olan tüm Endüstri Devrimleri araştırılmış ve tek tek açıklanmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde; Kurumsal İletişim tanımlanmış, işlevlerinden ve görevlerinden bahsedilmiş, etkileri, araçları ve stratejik oluşumları anlatılmış ve şirket içi kurumsal iletişim araçları üzerinde literatür taraması yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde; Endüstri 4.0'da kurumsal iletişim yönetimi ve dijitalleşmenin önemi açıklanmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde ise; Endüstri 4.0 ile Kurumsal İletişimin bağlantısı değerlendirilmiş olup, Kurumsal İletişim Yöneticilerine Endüstri 4.0 farkındalıkları ve uygulama alanları ve görüşleri üzerine bire bir görüşmelerle bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonuçları araştırmanın dördüncü bölümünde yer almaktadır. With the rapid change of technology and new innovations, we have entered the Industry 4.0 process. In this process, which we are involved in, Corporate Communication studies and applications change over time and leave its place to Industry 4.0 applications compared to traditional corporate communication applications. Corporate Communications Managers have started to adapt to the developing technology age and Industry 4.0 and it is observed that they have started to use Industry 4.0 products. These studies are seen in both internal and external Corporate Communication Management areas. In this study, a research has been conducted for Corporate Communication Management and Corporate Communication Practitioners in the Industry 4.0 process. In the first part of the study; All Industrial Revolutions up to Industry 4.0 have been explored and explained individually. In the second part of the research; Corporate Communication is defined, its functions and tasks are mentioned, its effects, tools and strategic formations are explained and literature review is conducted on corporate communication tools. In the third part of the research; In Industry 4.0, the importance of corporate communication management and digitalization is explained. In the fourth part of the research; The relationship between Industry 4.0 and Corporate Communication was evaluated and one-to-one interviews were conducted with Corporate Communications Managers on Industry 4.0 awareness and application areas and views. The results of the research are given in the fourth part of the research.
Collections