Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükhasköylü, Nurdan
dc.contributor.authorYetkinoğlu Ceylan, Demet
dc.date.accessioned2023-09-22T11:42:42Z
dc.date.available2023-09-22T11:42:42Z
dc.date.submitted2022-11-30
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735287
dc.description.abstractBatılı sanatçıların kadın bedenini erotikleştirerek özgürce sergileyebildikleri harem, hamam ve esir pazarı konulu oryantalist eserler oryantalizme ilgi duyan araştırmacıları her zaman cezbetmiştir. Literatür dikkatle incelendiğinde harem ve hamam konulu oryantalist sanat eserlerine dair araştırmaların bolluğuna rağmen esir pazarı konulu oryantalist sanat eserlerinin sanat tarihi disiplini içerisinde spesifik olarak ele alınmadığı anlaşılmıştır. Bu araştırma odağını esir pazarı konulu oryantalist sanat eserlerine çevirerek literatürdeki boşluğa katkı sunmayı amaçlamaktadır. Batı'nın ünlü müze ve müzayede evlerinin Doğu koleksiyonlarında yer alan Batılı sanatçıların elinden çıkma elli yedi prototip sanat eseri üzerinden yürütülen araştırmada esir pazarı konulu oryantalist sanat eserlerindeki cinsel, ırksal, mekânsal ve nesnesel ayrımlar üzerine yoğunlaşılmıştır. Araştırma süresince Batılı oryantalist sanatçıların hayal ile gerçek arasında kurdukları metonimik ilişkinin izi sürülmüştür.
dc.description.abstractOrientalist works on the theme of harem, bathhouse and slave market, where Western artists eroticized the female body and exhibited freely, have always attracted researchers who are interested in orientalism. When the literature is carefully examined, it is understood that despite the abundance of researches on orientalist works of art with the theme of harem and bath, orientalist works of art on the captive market are not specifically addressed within the discipline of art history. This research aims to contribute to the gap in the literature by turning its focus to orientalist artworks on the slave market. In the research conducted on fifty-seven prototype works of art by Western artists in the Eastern collections of famous museums and auction houses of the West, the focus is on sexual, racial, spatial and objective distinctions in orientalist artworks on the slave market. During the research, the metonymic relationship established by Western orientalist artists between fantasy and reality was traced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleAvrupa resim sanatında hayali doğu: Esir pazarları
dc.title.alternativeThe imaginary east in European painting: Slave markets
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-30
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10331888
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid757435
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess