Spor yöneticiliği programlarında deneyimsel öğrenme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Spor Yöneticiliği Akreditasyon Komisyonu; deneyimsel öğrenmeyi, Spor Yöneticiliği Programlarındaki müfredatların önemli bir bileşeni olarak tanımlamıştır. Dolayısıyla bu araştırmada; Türkiye'deki Spor Yöneticiliği lisans programlarının, deneyimsel öğrenme yaklaşımını kullanımı bakımından, yeterliklerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinden yararlanılan bir karma yöntem araştırmasıdır. Veriler; 2018-2019 ve 2019-2020 akademik yıllarında, Türkiye'deki Spor Bilimleri Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Spor Yöneticiliği Programlarından toplanmıştır. Araştırmanın nicel bölümüne 14 programdan 668 katılımcı, nitel bölümüneyse çalışmanın nicel bölümünde de veri toplanan 7 programdan 89 katılımcı dâhil edilmiştir. Nicel veriler, araştırma kapsamında geliştirilen `Spor Yöneticiliği Programları Deneyimsel Öğrenme Yeterlik Ölçeği` aracılığıyla, nitel verilerse yine araştırmacı tarafından geliştirilen bireysel ve odak grup görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Nicel verilerde tanımlayıcı istatistik, nitel verilerdeyse betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır.Araştırmanın nicel sonuçlarına göre; sektör iş birliği ve fiziki çevre alt boyutlarında Çukurova, Kırıkkale ve Muğla Sıtkı Koçman; staj eğitimi alt boyutunda Fırat, Manisa Celal Bayar ve Muğla Sıtkı Koçman; sınıf içi öğrenme etkinlikleri alt boyutunda Manisa Celal Bayar ve Muğla Sıtkı Koçman; rehberlik hizmetleri alt boyutunda Gaziantep; deneyimsel öğrenme çıktısı alt boyutunda Atatürk, Kırıkkale, Ordu ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitelerindeki programların yeterli düzeyde, adı geçen boyutlarda diğer üniversitelerdeki programlarınsa kısmen yeterli düzeyde olduğu, sınıf dışı öğrenme etkinlikleri alt boyutundaysa tüm programların kısmen yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel sonuçlarına göreyse programların yeterlik ve yetersizliklerinin olduğu, sektör iş birliği temasında Ankara ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversiteleri; sınıf dışı öğrenme etkinlikleri temasında Ankara, Manisa Celal Bayar ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversiteleri; fiziki çevre temasında Ankara, Manisa Celal Bayar, Çukurova ve Gaziantep; sınıf içi öğrenme etkinlikleri temasında Manisa Celal Bayar ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitelerindeki programların yeterliklerinin daha fazla olduğu; staj eğitimi, rehberlik hizmetleri ve deneyimsel öğrenme çıktısı temalarındaysa tüm programların yetersizliklerinin daha fazla olduğu görülmüştür. Spor Yöneticiliği Programlarında, deneyimlere dayalı öğrenme-öğretme faaliyetlerinin bütüncül olarak geliştirilmesiyle daha nitelikli yöneticiler yetiştirilebilir. Commission on Sports Management Accreditation has defined experiential learning as an important component of the curricula in Sports Management Programs.Therefore, this study aims to determine the efficiency of Sports Management undergraduate programs in Turkey in terms of the use of experiential learning approach.The study was designed with mixed method and qualitative and quantitative data collection tools were used together. The data were collected from sports management undergraduate programs in Sports Sciences Faculties and Physical Education and Sports Schools in Turkey during the academic years 2018-2019 and 2019-2020. 668 participants from 14 programs were included in the quantitative part of the study, and 89 participants from 7 programs, whose data were also collected in the quantitative part of the study, were included in the qualitative part. Quantitative data were obtained through the `Sports Management Programs Experiential Learning Efficiency Scale` developed within the scope of the research, and qualitative data were obtained through individual and focus group interview forms developed by the researcher. Descriptive statistics were used in quantitative data and descriptive analysis techniques were used in qualitative data.According to the quantitative results of the research, Çukurova, Kırıkkale and Muğla Sıtkı Koçman in sector cooperation and physical environment sub-dimensions; Fırat, Manisa Celal Bayar and Muğla Sıtkı Koçman in internship training sub-dimension; Manisa Celal Bayar and Muğla Sıtkı Koçman in in-classroom learning activities sub-dimension; Gaziantep in guidance services sub-dimension; Atatürk, Kırıkkale, Ordu and Muğla Sıtkı Koçman in experiential learning outcome sub-dimension were found to be efficient; while the programs in other universities in the aforementioned sub-dimensions were found to be partially efficient and all programs were found to be partially efficient in out-of-classroom learning activities sub-dimension. According to the qualitative results of the research, the programs of Ankara and Sakarya Applied Sciences University in sector cooperation theme; Ankara, Manisa Celal Bayar and Sakarya Applied Sciences Universities in out-of-classroom learning activities theme; Ankara, Manisa Celal Bayar, Çukurova and Gaziantep in physical environment theme; Manisa Celal Bayar and Sakarya Applied Sciences Universities in in-classroom learning activities were found to be more efficient, while all programs in internship training, guidance services and experiential learning outcomes themes were found to be more inefficient.
Collections