Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Hüseyin
dc.contributor.authorCebeci, Ali Fehim
dc.date.accessioned2023-09-22T11:31:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:31:21Z
dc.date.submitted2023-01-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733420
dc.description.abstractBu çalışma, Kurban Bayramı döneminde koyunlara yönelik ortaya çıkan devasa talep şoku hadisesini kullanarak, bu özgün doğal deney yoluyla, bir talep şoku durumunda fiyatların nasıl hareket ettiğini incelemektedir. Talep şoku ve fiyat hareketine yönelik literatürdeki mevcut çalışmalar, perakende mallarının fiyat hareketini incelemekte ve teorinin öngörüsünden farklı olarak talep şoku durumunda fiyatların yükselmekten ziyade düştüğünü göstermektedir. Bu durum literatürde, perakendecilerin fiyatlama stratejileriyle açıklanmaktadır. Kurban Bayramı döneminde ortaya çıkan talep şoku ise kimi kritik ayrıştırıcı özellikleri sebebiyle talep şoku ve fiyat intibakı ilişkisini perakende fiyatlama stratejisini dışarıda tutan bir yapıda incelemeye imkan tanımaktadır. Görünüşte ilişkisiz regresyon (seemingly unrelated regression, SUR) modeli yoluyla elde edilen sonuçlar koyun fiyatlarının teoriyle uyumlu hareket ettiğini: Kurban Bayramı dönemi ve bir ay öncesinde fiyatların artma eğiliminde olduğunu ve takip eden üç ayda da düşme eğiliminde olduğunu dayanıklı bir şekilde göstermiştir. Koyun fiyatları bayramdan bir önceki ay 1.2% ile 1.3% daha yüksek Kurban Bayramı ayında ise 1.4% ile 1.5% daha yüksek olma eğilimindedir.
dc.description.abstractThis study examines the price response to an excess demand shock through a unique natural experiment: the demand shock to sheep prior to the Islamic festival of sacrifice. The literature on excess demand shocks and price response mainly focuses on the behavior of retail prices during periods of high demand, and empirical studies have shown that retail prices tend to fall during the peak demand periods. The demand shock arising prior to Eid al-Adha has distinguishing features that enable empirical examination of price responses apart from a retail pricing setting. Seemingly Unrelated Regression (SUR) model results of the study have robustly shown that prices behave in accordance with the theory: sheep price tend rise from prior month of the Eid and the Eid month then prices constantly fall for the three consecutive months of the Eid month. Sheep price tends to be between 1.2% and 1.3% higher a month before the Eid month and between 1.4% and 1.5% higher during the Eid month.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleEid al-adha: A natural experiment for competitive price adjustment
dc.title.alternativeKurban bayramı: Rekabetçi fiyat intibakı için doğal bir deney
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-01-25
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFests
dc.subject.ytmReligious festivals
dc.subject.ytmPrice
dc.subject.ytmPrice inerease
dc.subject.ytmPrice movement
dc.subject.ytmSheep
dc.subject.ytmSacrifice
dc.subject.ytmMicroeconomy
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmPerfect competition
dc.identifier.yokid10152112
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670983
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess